Gå til innhold

Søndre Heggelivann, Nordmarka


Joakimj

Anbefalte innlegg

Hei!

Jobben har firmahytte ved Søndre Heggelivann, og i den forbindelse tenkte jeg å leie denne ei helg.. Lurer bare på når det er mest gunstig mtp. fiske vanligvis.. Evt. er det mulighet for Vulgata i dette området? Kan stort sett velge mellom alle helgene i Juni og siste helga i mai. Tenkte litt på siste helga i mai kanskje?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Søndre Heggelivann er et av markas fineste vann, høyt snitt og sunn fisk og ikke for mange fiskere. Vil nok anbefale båt eller belly for å komme deg ut mot øyene hvor det som regel er mest aktivitet. Vulgataen begynner ganske sent der oppe, så slutten av juni og begynnelsen av juli er nok å anbefale hvis det er vulgata fiske du er ute etter. Ikke glem noen vårfluer da de er der samtidig. god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar <<l det følger med robåt på hytta, så da er det vel håp! Jeg får ta en vurdering på om jeg skal sjanse på Vulgata, eller ta ei tidligere helg evt. Heller nok kanskje mot første helga i juni og satse på Vespertinafiske.. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er enkleste vei inn til Søndre Heggelivann? Jeg regner ikke med det er mulig å kjøre helt inn?

Det har du helt rett i. Det er vel to innfartsveier. Velger du fra Skansebakken i Sørkedalen er det jævlig tungt opp og veldig lett ned. Eller du kan dra inn fra Damtjern og da er det opp og ned begge veier.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av vanna som er seinest ute med alt.

Vespertinaen er nok ikke skikkelig i gang før 15 juni, men så er til gjengjeld klekkingene ofte ganske så gigantiske...

Mange fine grunner ute ved øyene så her bør du så absolutt ha med belly.

Bakkene opp fra Skansebakken er legendariske og mang en fisker har brent opp mesteparten av kruttet før man i det hele tatt har fått dyppa snøret, men som JES sa, det er meget behagelig hjemover igjen!

Mange andre fine vann i relativt "umiddelbar" nærhet også...der oppe kan man fort få seg positive overraskelser...

 

KjellG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...