Gå til innhold

Snøre til Fario 8'6" #5


Viktor Storelv

Anbefalte innlegg

Hola godtfolk

Har en fario 8'6" #5 som jeg trenger snøre til. Har testet litt med Barrio SLX i #5, og følte ikke at dette snøret passet farioen like godt som nexusen min. Mulig at det er jeg som er kjip å kaste med farioen, siden den er noe roligere enn nexusen.

Er på utkikk etter ett snøre med ikke så altfor lang klump, da jeg stortsett har mye busk og annet rask rundt meg der jeg fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har helt oversett at det har kommet svar på denne :-)

Ja, har sett på Presentation, og skal prøve å få lånt meg ei snelle med dette snøret på i løpet av de neste dagene.

Noen andre kortklumper som kan være god? SA sbt? Evotec 85?

Hvordan er feks ett guideline experience å kaste med på kort avstand? Evnt high water?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Experience #5 og Highwater (helgrønt) i #4. Stanga er en Sage VXP #5. Bruker sisnevnte snøre hvis jeg har god plass og Experience hvis det er noe trangere. Denne har også ganske lang klump, men siden det er såpass tungt spenner det stanga godt med forholdsvis lite snøre ute. Presentation har jeg bare prøvd en kveld, har det fortsatt liggende og er usikker på om det blir brukt. Synes skytelina er tynn slik at det sagger litt. SA SBT har noe tykkere skyteline, SA SBT bruker jeg i #4 og #6 på stenger i samme klasse.

 

Like viktig for kastefølelsen er fortommen og størrelsen på flua. Bruker Hends Camo i 12', kutter spissen og setter på en microring. Taperer videre ned til ønsket spisstykkelse ut i fra vekt/ størrelse på flua...

 

Snørejungelen er meget forvirrende, men jeg føler at Experience er en meget god allround line, mens Highwater og SBT er to ytterpunkter. Nå skal det sies at jeg er en meget skral kaster som ikke kan annet enn overhodekast..

 

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evotec 85 har jeg brukt mye med den stanga. For å lære seg vannkast er det helt suverent. Det kommer litt til kort når det gjelder å kaste langt ned overhodekast, men det oppveies egentlig av hvor gøy det er å få til vannkastene lekende lett. Så jeg anbefaler deg virkelig å få tak i et slikt et. Det er ikke et universalsnøre, men likevel, kjempegøy kombinasjon med den stanga og det snøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Er en meget skrall kaster jeg også, men barrio slx i #5 føler jeg ble for tungt. Stanga bare kollapset, og klarte ikke å få til noe med den komboen. Klumpen på den er 33 fot og 12,5 gram, sånn ca 10,5meter blir det vel.

Så står vel mellom Presentation, evotec 85 eller sa sbt, alle i klasse 5. Experience frister også litt... Selv om dette blir ett litt annet snøre.

Er forøvrig fan av snører med forskjellig farge på klump, skytedel, så jeg ser når klumpen er ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...