Gå til innhold

Devil Bug-steg for steg


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Her følger en bindebeskrivelse av Devil Bug steg for steg.

Husk å legge på en dråpe lakk over skallet til slutt for å styrke flua.

 

Det er også viktig å dubbe i forholdsvis løst over kroppen, fordi hjortehårene under dubbingen fungerer også som flyteelement.

 

Terje Refsahl!

post-0-13949846405863_thumb.jpg

post-0-13949846406342_thumb.jpg

post-0-13949846406802_thumb.jpg

post-0-13949846407272_thumb.jpg

post-0-13949846407643_thumb.jpg

post-0-13949846408103_thumb.jpg

post-0-13949846408542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Heisann!

Da bør du se å få`n på fortommen. :D:D:D

Starter alltid med å fiske den "dead drift". Funker ikke det så er det å begynne å lage liv med små rykkinger, deretter gjelder det å stripe den kraftig.

Den største ørreten jeg har fått i Rena på Devil Bug tok flua når jeg kasta oppstrøms for så å starte å trekke fort inn slik at flua begynte å stripe skrått innover mot meg rett etter at den tok vannflata. Da så jeg ørreten komme fossende etter for så å ta flua med et vanvittig vak. Det var helt rått. Dette har skjedd flere ganger når jeg har brukt Devil Bug. Så konklusjonen må være at det mest effektive for meg har vært forholdsvis kraftig striping. Men bevares den har også tatt stor ørret under "dead drift".

 

Terje Refsahl!

 

Denne flua har jeg hatt i boksen siden jeg kjøpte "Fluer for ørret" av G. Borger. Den har aldri vært på fortommen... Hvordan fisker du den' date=' Terje?

 

(Flotte bilder også, forresten ;-)

 

-Marius[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje Refsahl,

Så konklusjonen må være at det mest effektive for meg har vært forholdsvis kraftig striping

Jeg har ikke brukt den noe særlig. Kan det være at fisken tar den for å være en svømmende puppe? Er det i slike tilfeller at du har hatt spesielt godt fiske med den?

 

Ellers bra bilder, litt lys fra undersiden hadde gjort seg. Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Det er meget mulig at fisken tar den for å være en svømmende puppe. Når du sier det så har jeg faktisk hatt godt fiske med denne flua når vårfluepuppene striper inn mot land.

Når det er sagt har jeg også hatt godt fiske når voksne vårfluer dominerer vannflata. Så det er litt vanskelig å si, vet bare at den fungerer godt.

 

Takk for tipset angående bildene, jeg skal jobbe litt mer med lyssettingen. Ser frem til å skaffe meg stativ, håper det skal bli litt enklere da enn alle disse bøkene som står stabla på stuebordet. :roll:

 

Terje Refsahl!

 

Terje Refsahl' date='

Så konklusjonen må være at det mest effektive for meg har vært forholdsvis kraftig striping

[/quote'] Jeg har ikke brukt den noe særlig. Kan det være at fisken tar den for å være en svømmende puppe? Er det i slike tilfeller at du har hatt spesielt godt fiske med den?

 

Ellers bra bilder, litt lys fra undersiden hadde gjort seg. Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...