Gå til innhold

Transport av bellyboat


M3ti

Anbefalte innlegg

Prøvde BB for første gang i går og gjett om jeg ble hekta... Kinetic Goodspeed

Men, der jeg fisker er det gjerne langt å gå til vanna og må gå fra 30 min ti nærmeste vann til over 1 t, i bratte bakker og ulendt terreng så spm mitt er om det finnes noe frakt alternativ som gjør dagen lettere eller det rett og slett sånn at alt skal stappes oppi en svær ryggsekk?... det blir i så fall en ganske så tung ryggsekk og mye svette før man er framme :)

Endret av M3ti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hoftesjarker leveres med bærestropper slik at du kan frakte den på ryggen. Der jeg ferdes er det for smalt på stier osv. til at dette er mulig. Folder derfor herligheten pent i sammen og pakker den ned i en 80 liter ryggsekk som førovrig rommer alt annet jeg trenger på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nfisk.no/batutstyr/bater/outcast-trinitydenne veier bare 3.2kg, kan vel ikke være så gærli bære med seg :)

Som nevnt over så har jeg BB som jeg synes etter første tur fungerte bra men tenkte mer på frakte metode hvis jeg ikke var tydelig nok :)

 

Mange hoftesjarker leveres med bærestropper slik at du kan frakte den på ryggen. Der jeg ferdes er det for smalt på stier osv. til at dette er mulig. Folder derfor herligheten pent i sammen og pakker den ned i en 80 liter ryggsekk som førovrig rommer alt annet jeg trenger på turen.

Jeg fant ut av at jeg hadde en sekk 90L og prøvde å få den oppi der etter dette innlegget og som du skriver så gikk det bra og det ble plass til alt annet jeg trengte :)

 

Takk folkens

Endret av M3ti
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd flere bellyboater... Går helt fint å ha dem med i sekken (bruker en Bergans på 95L). Jeg hadde en easyrider fra Pool12. Denne var ikke gunstig på overnattingsturer. Det ble for mye med telt, sovepose ++++.

 

Har nå en Caddis Nevada som jeg bruker på overnattingsturer. Den er så liten at det er helt genialt!

 

Har i tillegg en Outcast Trinity som blir med på dagsturer :)

 

Lykke til med fisket

 

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Arnt. denne jeg har holder for meg for nå da jeg ikke fisker så veldig mye. er ikke like stor som Outcast kanskje men med en grei sett av svømmeføtter så gikk det ganske greit. konklusjonen er i allefall om at ryggsekk er tingen og da var jeg heldig jeg hadde en 90 L fra før av så nå er det bare ut og fiske :)

 

M3ti

Endret av M3ti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilderness Lite bellybåt er lett http://www.wildernesslitefloattubes.com/

Min veier 1,65 kg og med Creek Company's svømmeføtter på 0,66 kg (http://creekcompany.com/product.php?productid=16137&cat=257) så er det en lett kombo. Bellybåten passer oppi en 16 liter pakksekk så den er relativt liten...

Pumpe og redningsvest kommer i tillegg og drar vekten opp noe... Jeg husker ikke vekten sånn i farten...

 

Den holder mine 130 kg flytende greit nok, men iom at den ikke har noe flyteblære i setet har jeg har stroppet fast sittedelen av setet til en Outcast Trinity til setet for å sitte litt høyere og tørrere...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...