Gå til innhold
  • 0

Rengjøring av stangringer


Salvador Fali

Spørsmål

Bakgrunnen for spørsmålet er at jeg allerede på slutten av sesongen i fjor opplevde at et snøre som tidligere på sommeren hadde sust gjennom stangringene nesten ikke gled lenger, tross flere omganger med smøremiddel.

 

Nylig fikk jeg et nytt snøre i gave (Evotec 85), men heller ikke det får jeg noe særlig fart i, og antar da at det ikke er snørene det er noe galt med, men selve stanga.

 

Hvordan går jeg i så fall frem med rengjøringen her? Er det nok med en omgang varmt vann og grønnsåpe? 

Endret av Salvador Fali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Siden et nytt snøre ikke glir særlig godt er sannsynligheten for at det er noe grums med stangringene. Du får vaske dem med noe varmt såpevann. Zalo er det jeg bruker til å rengjøre snører men da i lunkent vann. Ville også sjekket alle ringene nøye for å se om det var kommet noe hakk i dem. I så fall bør du bytte om du da ikke vil lage dine egne sharkskinsnører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Bruker denne på stangringene også, glir som fytti rævva.

Bruker den også til snørene mine beste burken jeg har prøvd.

Vaske som han over sier men smøring også = slutt på klisterføre.

http://www.guideline.no/TMC+FLYLINE+DRESSING.9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9f3TP9D6CJ1WYx.ips?template=norWebshop

Endret av Hamlis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det er ingen grunn til å bruke hverken Zalo eller andre sterkt fettløselige preparater på en flueline! Det gjør bare vondt værre! Bruk heller den samme såpen du vasker dine egne hender i. Selv syntes jeg Lano er en god såpe til å vaske linene mine i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...