Gå til innhold


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

I helgen skal jeg til Bø på fotballcup med datteren. Jeg tenkte safe opp med noen tips på steder der jeg kan fiske i området. Det hadde vært uhyggelig flott og snilt om noen med kjenninger i området kunne gi meg noen tips. PM går helt fint.

 

Tusen hjertelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har fisket en del i Bøelva, fra Hegna camping (enden av Seljordvannet) ned til henge broen som man kan kjørebil over som er rett nord for Bø. Det er en artig elv å fiske i, men jeg syntes det har blitt dårligere (dvs fisken har blitt mindre). Frode s nevner strekket fra Hegna ned mot fossen. Det er etter min erfaring det beste område, fisken slipper seg ned fra Seljordsvannet. Her har vi tatt flere fisk på over kiloen.

 

Et annet setd er Grunningsdalen som ligger ved Seljord. Elven rener ut fra Slåkavaten på Lifjell. Det er utrolig flott der oppe. Har ikke fisket der på en stund, så har ikke up todate info om fiske. Men tidligere var det beste fiske helt oppe ved vannet. har fått fisk der opp mot kiloen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://kart.finn.no/...&mapType=normap

 

Sjanse for litt større fisk oppover, men mere fisk i dette området. Gyteforholdene er gode i denne delen av Bø elva og det er generelt mye mindre fisk. Så ikke sett tilbake de minste. Strekket her er fint for både tørrfluefiske og nymfefiske. En del vann i elva om dagen så ikke regn med å kunne vade elva på kryss og tvers. Fiskekort får du kjøpt hos Brukås sport i hovedgata i Bø.

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker du stille eller rennende? Elva går ganske stor nå, men d virker som den er på vei ned. Enig med gutta at den øvre delen er best, det er mye mark i fisken lengre ned. Jeg fisker sjeldent i Bøelva før uti august når det er sjanse for gytevandrere fra Norsjø eller en og annen laks. Det er mange brukbare vann i traktene, men det er også mye småfisk. Er du villig til å gå litt eller å bruke sykkel?

 

Tom Aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Takk for tips Tom og Bjorni

 

Jeg har begrenset med tid så det skal helst være relativt lettingjenglig. Jeg ser det mer som en ekskursjonstur der jeg smiter ut bakdøren når fotballjentene har sovnet. Så får jeg noen flotte vakforhold og et par å kaste på tørt så er jeg ganske fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Tusen takk for alle tips. Hyggelige folk her inne gitt. Det ble ikke fiske. Utrolig dårlig vær under fredagen men tok en rask spasertur på lørdagen. Flott liten elv. Mye småtteri som vaket.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...