Gå til innhold

stormkjøkken med lader


Jarle Eika

Anbefalte innlegg

En kamerat har en sånn en, skikkelig genial sak.

Men den soter en god del samt den er litt tung 1kg

hvis du skal ha biolite grillen i tillegg så blir det enda tyngre.

 

Når det gjelder lading av mobil kjøpte jeg denne geniale saken her.

http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Mobilt/Kabler-og-ladere/Powerpack-med-solcelle-2000035853/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, men da trur jeg nesten jeg holder meg til gode gamle gassbrennern, ett bål og batteribanken som jeg har nå. men den solcelle ladern der var sykt billig da, så må nesten teste den også

 

tenkte den biolite'n var fin i teltet jeg, står jo at den ikke skal gi fra seg røyk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10.000mA ++ Powerbanker fra Ebay  (for ca 150,-) (fullader mobilen 5-6 ganger) på 250g pr stk tror jeg du vil finne vesentlig mer praktisk på tur. I praksis så pleier en sånn å holde liv i mobilen min en uke i telt på laksefiske. Jeg har 2 til som jeg har med i tilfelle det er aktuelt med mye lading av GoPro osv. Og enda er man på under vekten til den hitech-sotmaskinen du lurer på ;-) 

Om det er vekt du vil spare så brenner du på gass om du skal koke inne om du har telt. Ellers har det blitt gjort en del langtidsforskning på at bål funker til både koking, steking, baking og oppvarming utendørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hat en water element batteribank på 10 400, der har jeg 4 ladinger også har jeg en ebay sak med 30 000 med 10-12 ladinger. Men som gadget freak er det jo morro med litt gadgets.

Men etter og ha lest noen tester og erfaringer om biolite så holder jeg meg unna. Gassbrennern og bålet gjør jobben, og hvem gidder å fyre i bioliten 3-4timer for å lade en mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en biolite og er virkelig tilfreds. Fyrer op i biolite nå jeg ligevel sitter ute og lader samtidig mobil eller kamera. Jeg bruker ikke mobilen nå jeg fisker og trænger ikke og lade mobilen op. Genial gadget om du spørg mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet BioLite noen ganger og den er virkelig fin som telt/lavvo varmer, men som lader synes jeg ikke den fungerer spesielt bra. Har prøvd å lade mobilen noen ganger og det skal mye fyring til for å få noe særlig ut av den.

 

Det blir også en del jobb med å sitte å mate den når vifta går for fullt. 

 

Men en morsom sak som er kul å dra frem på guttetur er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...