Gå til innhold

Nye regler kunn sjøørret fra 15 juni i sjøen.


Andreas Myrvang

Anbefalte innlegg

15.juni er vel sjøørret-sesongen i sjøen for dem fleste over. Det ville jo i så tilfelle si at det ikke blir noe sjøørretfiske for min del.. Men jeg kommer nok til å stå å fiske litt torsk og sei, og om det uheldigvis biter på en SØ vil jeg slippe den fornøyd ut igjen (akkurat slik jeg gjør i dag).

 

Alt rundt situasjonen villaksen og sjøørreten begynner bare å bli helt tragisk. Lakseelver stenges for fiske, sjøøretten er snart like truet som laksen. Samtidig får oppdrettsnæringen fortsette å ekspandere, notfiske på havet (og i noen elver) er fortsatt god gammel tradisjon, og kraftlagene får fortsette å bygge ut og regulere vannstand som dem vil..

 

Og hva er tiltakene dem høye herrer iverksetter? Jo, det er i hovedsak at vi sportfiskere skal få enda mer restriksjoner!

Ikke misforstå meg; jeg vet villaksen er truet, og setter gladelig ut fisk, mat har jeg nok av. MEN dem burde ikke legge restriksjonene på bare sportsfiskerne! Snart får vi ikke fiske i det hele tatt, mens dem store bransjene og dem faktiske store truslene får fortsette akkurat slik dem vil.

Endret av FluePiloten
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...