Gå til innhold

Sage Method vs. Orvis Helios 2


Danielsson

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker også Helios 2 av de to, men vil påpeke at dette er en personlig vurdering som antagelig ikke har en skvatt med relevans for hva du vil foretrekke.

Vurdering av stenger er en særdeles subjektiv ting, så det beste er om du har mulighet til å få testet ut begge alternativene.

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har hatt nrx #5, Sage One #6 og har nå femmer Method. Hvis behovet ditt er å ha relativt lange kast og at dette gjøres uten for mye kraft, samt en stang som er artig å ha fisk på er jeg ikke i tvil. Method er den artigste stangen jeg har hatt i femmerklassen. Anbefales!!

 

Det beste er jo hvis du får testet stengene du pd vurderer. Hvilke stenger og aksjonstyper som passer hver enkelt fisker er individuelt. Men methoden er en rå stang og falt umiddelbart i smak til mitt behov.

 

Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt personlig mening, men det er vel det du ønsker å få...

 

Jeg opplever begge stengene gode til formålet som en allround stang i #5. Helios tip og mid flex, er en anelsedypere i bunndelen slik jeg opplever det, enn Method.

Helios tip flex og Sage Method opplevde jeg enda mer krevende timingsmessig, enn mid flex modellen, som jeg personlig likte best av de tre.

I et valg av de to nevnte modellene, ville jeg personlig valgt Helios II mid flex. Men aller helst, ville jeg spart 1.5- 1.800,- og kjørt på Zenith. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

testet hardy zenith 905 i går mot både Loop cross s1, orvis helios 2 midflex 905 og sage one 905.

første jeg la merke til var kvalitetsfølelsen du fikk med hardy , den kom med tube i sokk og en flott tube, stang posen  inni var også av meget god kvalitet !

korken på stangen var supernice og mange fine detaljer :)

synes forøvring at den var meget lik helios midflex, men jeg personlig likte hardyen dessidert best og skal ha en slik i løpet av nokså kort tid:)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

B3X er også en veldig god stang, som det kan være lurt å ta en titt på. 

 

Det er generelt mye gode stenger på markedet, så det er absolutt best om man får testet de først.

Hva som passer vil til syvende og sist være en subjektiv vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...