Gå til innhold

Hva klekkes nå i finnmark?


Bareola

Anbefalte innlegg

Har vært mye på tur den siste uka å sett mye fisk som vaker så altfor forsiktig. Ser fisken ekstremt sjelden over vannet, virker som den beiter rett under vannfilmen, men på hva?
Dette er ved kysten av vest-finnmark, dær ikke engang trær ønsker å gro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaaa... 50-100moh.. Ser lite insekter, og har prøvd omtrent alle fluene i flueboksen min. Fisken tar andre fluer under en halvmeter fra min.
Kan synlig fortom skremme fisken fra å ta? husker ikke tykkelse på min men det er 2.1kg bruddstyrke og stroft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Siden det vaker i nærheten og er noe i overflata så ville jeg prøvd med brune døgnfluer, type fallskjermhackle. krok 14-16

bruddstyrke tyder på riktig tykkelse på fortom. Prøv å forleng den med en meter til. Kan være trikset noen ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som myggpupper. Ta på en tørr mygg som flyter godt (f.eks cdc-palmino). Knyt på en bit fortom i krokbøyen (10 cm) og knyt på en buzzer under. Er overbevist over at den kommer til å ta en av delen (dette sier jeg ikke som en garanti, men for å motivere deg til å prøve) ;) Husk! følg med nøye på den tørre myggen, om fisken tar buzzeren forsvinner denner plutselig under vann, ta tilslag om dette skjer!

Endret av Øyvind S
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De oppe til venstre er tørre mygg, de vil duge. Sørg for å impregnere den så den flyter godt, da den skal holde opp en buzzer også. En buzzer skal imitere ei myggpuppe, og ligger da under vann. Så svært viktig å følge med på tørrflua når man fisker buzzer, plutselig går den under og da må man ta tilslag.

Her er eksempel på en buzzer: 
http://www.guideline.no/TAK%27S+HOLO+CHIRONOMID+-+BLUE.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwtnM5i.ips?template=norWebshop


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...