Gå til innhold

Første vulgata, tips?


Klink

Anbefalte innlegg

Sånn umiddelbart ser det ut som om du binder på en krok med for smalt krokgap,

Ville personlig ha valgt forlenget kropp i stedet for haletråder.

Du har nok hatt på for mye dubbing på tråden, derfor er kroppen nokså ujevn. 

Hackelet er for lite og vingen for høy. Fargevalget er dessuten feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn umiddelbart ser det ut som om du binder på en krok med for smalt krokgap,

Ville personlig ha valgt forlenget kropp i stedet for haletråder.

Du har nok hatt på for mye dubbing på tråden, derfor er kroppen nokså ujevn.

Hackelet er for lite og vingen for høy. Fargevalget er dessuten feil.

Oi, her var mye feil..

Ser at de fleste imitasjoner har varierende farger. Dessuten er jeg ganske fargeblind så det er til tider vanskelig å velge rett farge. Hadde ikke forlenget kropp tilgjengelig, men det kan jo kjøpes inn. Er i startgropa, så er egentlig fornøyd, ikke det at den kommer til å brukes, men fin å se på.

Magnus

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i startgropa med fluebinding og tar med deg tipsene til Mr.Bean kommer dette til å bli bra med litt mere praksis.  Min erfaring at fisken ofte ikke er så nøye på fargen.  Proposisjonene kommer med mere erfaring! 

 

Min oppfordring, da jeg skjønner at du er ganske ung:  Ikke bruk sommeren til å perfeksjonere deg innen fluebinding, det kan du gjøre til vinteren!  <<l

Kjøp deg heller noen fluer om du ikke har, eller tigg her inne, er mange dyktige fluebindere som har massevis som ligger og støver ned, de rekker ikke å fiske med alt, og som sikker bidrar med noen for en symbolsk sum.

 

Så bruker du sommeren til å fiske masse, trene kasting, presentasjon, tilslag osv!  Det er det som er fluefiske, fluebinding er tidtrøyte og forberedelse til neste sesong på vinteren!

 

Lykke til og skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er i startgropa med fluebinding og tar med deg tipsene til Mr.Bean kommer dette til å bli bra med litt mere praksis. Min erfaring at fisken ofte ikke er så nøye på fargen. Proposisjonene kommer med mere erfaring!

Min oppfordring, da jeg skjønner at du er ganske ung: Ikke bruk sommeren til å perfeksjonere deg innen fluebinding, det kan du gjøre til vinteren! <<l

Kjøp deg heller noen fluer om du ikke har, eller tigg her inne, er mange dyktige fluebindere som har massevis som ligger og støver ned, de rekker ikke å fiske med alt, og som sikker bidrar med noen for en symbolsk sum.

Så bruker du sommeren til å fiske masse, trene kasting, presentasjon, tilslag osv! Det er det som er fluefiske, fluebinding er tidtrøyte og forberedelse til neste sesong på vinteren!

Lykke til og skitt fiske!

Takk for fine ord. Har desverre ikke mye midler til å kjøpe fluer, så må binde selv. Jeg blir sjeldent fornøyd med fluene, men fisk får jeg på dem.

Når det er sagt vil jeg si at jeg fisker altfor mye! Binder bare på regnværsdager :) Jeg vil bare alltid være beredt, som jeg ikke var når marginataen klekket for en stund siden :(

Ellers, takk. Skal fokusere mer på å fiske, men jeg er ikke så ille da. Bare kastinga som er litt dårlig (korte kast).

Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å binde, øvelse gjør mester. Fortsett å kaste øvelse gjør mester. Jeg fisker hele året både i elv, fjell, innsjø og sjø og binder hele året. Et kort kast er ikke et dårlig kast. Det er viktigere hvordan man oppfører seg når man nærmer seg fiskeplassen enn å kaste langt.

Jeg synes du skal ta til deg tipsene du har fått og forsette å binde. Neste gang du fisker forsøk å se hvordan fluene dine legger seg på vannet. Hvordan ligger de på vannet sammenlignet med insektet du vil imitere. Jeg har flere fluer jeg har syntes sett bra ut på bindestikka, men ikke fungert i fiskesitiasjon.

Gjør justeringer etter de tipsene du har fått her og jeg er sikker på at du sitter igjen med en fiskefanger...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...