Gå til innhold

Hmmm, skeptisk.


Anbefalte innlegg

Mulig jeg konkluderer for kjapt Lars, men begge som har fått denne fisken Nilsen viser til har lagt merke til at det var noe annerledes ved den når de har fanget den så min første tanke er at det er noe man legger merke til, men hva vet vel jeg som ikke har fått en sånn fisk...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når jeg leser at en og samme fisk er tatt to ganger som man kjenner til, og at det er en settefisk, så nærmer man seg det som tøyses om at man en på fornavn med fiskene, og tanken går mot samlebåndsfiske...

Tror ikke du kan forvente veldig mange hyggelige svar når du omtaler en bekymring som hyling osv....

Og da er det ikke rart om debatten spisses litt fra de som føler bekymring heller.

Inngangen til en debatt er bedre når man lytter og spør oppklarende spørsmål, og får belyst fakta.

Nå er det vel fra flere dokumentert fangst av settefisk uten at jeg er den som er mest prinsipielt mot dette.

Det jeg reagerer på er hvordan det markedsføres. Og ikke minst prises... For å nevne noe.

 

Mvh Truls

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Finnes det virkelig så mye settefisk som det hyles om? Hvor mange har fått disse fiskene som ble satt for å få bestanden opp å gå igjen? 

 

Dette spørsmålet om antall settefisk må du vel rette til elveeierlaget. Det mangler jo (som nevnt tidligere i tråden) informasjon på hjemmesiden til elveeierlaget (lenke nederst her; http://www.fiskeihemsedal.no/no/om_oss/) .Det i seg selv er betenkelig når en tenker på hvor mye det omsettes fiskekort for i Hemsil. Men det er jo en representant for området som i diverse uttalelser indikerer at antallet ikke er ubetydelig. Uansett, vi venter på elveeierlagets redegjørelse.

 

Når det gjelder "disse fiskene som ble satt for å få bestanden opp å gå igjen", så er man på kollisjonskurs med anbefalinger fra forskere og forskrifter - spesielt EU's vanndirektiv. Tro det eller ei; vanndirektivet gjelder også i Hemsedal - og i Norge forøvrig. Merkelig nok.

Endret av Pål Hedenstad
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olekrs du avfeide Ronnys bekymringer tidligere i tråden angående slank og gammel fisk i Hemsil og at noe slikt hadde du aldri fått. Mener du at disse fiskene ikke er slanke? (Fra din instagram profil). Regner med det er i orden å spørre deg om dette siden du selv oppfordret til å kikke på bildene dine tidligere i tråden.

post-2504-0-48937300-1443110526_thumb.png

post-2504-0-17872700-1443110559_thumb.png

post-2504-0-10124300-1443110584_thumb.png

post-2504-0-31445500-1443110629_thumb.png

post-2504-0-54207700-1443117921_thumb.png

Endret av Ørreten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du velger å sette deg såpas inn i det at du saumfarer bildene mine Ørreten!

 

Det som er litt spennende her er at du IKKE har lagt ut bilde av det som faktisk er den slankeste fisken på min instagram konto. Ser den ikke så slank på bildet som den var?

Ingen av disse fiskene har en K-Faktor under 1 noe som tilsier at de er i "minst" normal kondisjon.

Fisken du henviser til som gammel er korrekt! Den er tatt på en plass hvor det har en tendens til å stå gammel fisk. For de som fisker på den plassen så er det en kjent sak at det har en tendens til å dukke opp fisk som har sine siste leveår der. Og det er vel ikke noe galt i det at fisken blir gammel?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et tips til deg Olekrs: Sjekk vekta di eller målebåndet ditt. En av delene lyver. Alle disse har kfaktor under 1. Har fiska ørret i 15 år og fått my share med fisk gjennom disse årene. Vet veldig godt hva som er slank fisk og hva som er normalt. Disse fiskene er veldig - les VELDIG slanke.

Du lurer på hvorfor jeg ikke la ut den slankeste? Fordi den hadde du vært lur nok til å ta bilde av mens den var under vann, og illustrerte derfor ikke like godt mitt poeng. Her har du store hull i kunnskapen din Olekrs om hva som er slank fisk og hva som er normal kondisjon. Dette kommer med noen års erfaring.

post-2504-0-99007800-1443118555_thumb.png

Endret av Ørreten
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når jeg leser at en og samme fisk er tatt to ganger som man kjenner til, og at det er en settefisk, så nærmer man seg det som tøyses om at man en på fornavn med fiskene, og tanken går mot samlebåndsfiske...

Tror ikke du kan forvente veldig mange hyggelige svar når du omtaler en bekymring som hyling osv....

Og da er det ikke rart om debatten spisses litt fra de som føler bekymring heller.

Inngangen til en debatt er bedre når man lytter og spør oppklarende spørsmål, og får belyst fakta.

Nå er det vel fra flere dokumentert fangst av settefisk uten at jeg er den som er mest prinsipielt mot dette.

Det jeg reagerer på er hvordan det markedsføres. Og ikke minst prises... For å nevne noe.

 

Mvh Truls

Du får tøyse i vei Truls! Vi snakker om en elv med mange fiskere noe som gjør at samme fisker blir tatt flere ganger. Det skjer både her og i elver med mindre press så det er ikke veldig unormalt med gjennfangst?

 

Det er mulig jeg ikke kan forvente meg det,men det er da vitterlig hyling er det ikke? De færreste som har deltat i denne diskusjonen har jo fisket i elva og en del har ikke vært her på 10-15 år da velger jeg å kalle det hyling om noe man ikke har særlig grobunn for å uttale seg om. At det i tillegg sitter en gjeng som holder sammen både på forumet, Facebook og på fritiden gjør at man påvirker hverandre og gjerne mener det samme som kompisen enten man her grunnlag for det eller ei! Derfor utrykket hylekor! Når man også får helt andre tilbakemeldinger ansikt til ansikt langs elva en hva man får på internett så blir det jo lett å se at noen lar seg påvirke av andre sine meninger....

 

Settefisken det har vært snakk om her fram til Nilsen sitt innlegg var fisk som har sluppet seg fra felles sonen. Det er ikke den type fangst jeg etterlyser nå. Det er de fiskene Nilsen viser til i sitt innlegg...

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en på 600 gr siste turen som var settefisk. Nevnte det tidligere her i tråden. Nedenfor ljugebenken ved hytta.

 

Yes den vet jeg om! E ringte jo meg om den,men tenkte på disse fiskene som ble satt tidlig på 2000 tallet som debatten til Nilsen bunner i! :)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din påstand faller på egen urimelighet, eller mangel på kunnskap. Leser du litt på forumet, så ser du at jeg har hatt flere uenigheter her, men her støtter jeg trådstarters bekymringer, selv om vi er uenige i andre saker.

Og bildene dine viser relativt slunkne ørreter. Den under vann ser ut som et typisk utgytt slips.

Hva er vekt og lengde på disse fiskene?

Om du har grunnlag for å mene noe om min kunnskap rundt ørret tviler jeg sterkt på. Mulig noen av dine meddebattanter har litt kunnskap om biologi og ørret som gjør at man burde kunne ha en mening i en debatt som gjelder disse tingene.

Når du går ut som du gjør og kaller motdebattanter et hylekor fordi flere er uenige med deg, så bør man kanskje sjekke ut hvorfor så mange er uenige med deg...

Du går nesten konsekvent på person, og det er jo ganske typisk om man ikke kan argumentere for sin side av saken.

Dette bidrar på ingen måte til en konstruktiv debatt.

Svar på følgende:

Hvordan påvirkes naturen av menneskelig trafikk.

Hva gjør utstrakt vading med bunnforhold.

Hva skjer med innsektslivet når bunnforholdene forandrer seg pga ferdsel.

Hva skjer med en fisk som fanges mange ganger.

Ser du virkelig ikke at det bør evalueres og diskuteres slike ting?

Er det ikke bra å diskutere forvaltning?

Bidrar fokus på person til debatten om forvaltning?

Hva er de største utfordringene med mye folk som fisker i en og samme elv?

ta en konsekvensutredning rundt dette.

Det som går på markedsføring osv skal jeg ikke engang nevne i denne omgang.

Prøv å se om du kan skrive litt konstruktivt rundt dette, uten å gå på person.

Mvh Truls

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et tips til deg Olekrs: Sjekk vekta di eller målebåndet ditt. En av delene lyver. Alle disse har kfaktor under 1. Har fiska ørret i 15 år og fått my share med fisk gjennom disse årene. Vet veldig godt hva som er slank fisk og hva som er normalt. Disse fiskene er veldig - les VELDIG slanke.

Du lurer på hvorfor jeg ikke la ut den slankeste? Fordi den hadde du vært lur nok til å ta bilde av mens den var under vann, og illustrerte derfor ikke like godt mitt poeng. Her har du store hull i kunnskapen din Olekrs om hva som er slank fisk og hva som er normal kondisjon. Dette kommer med noen års erfaring.

hehe dette var gøy! Fint at du påberoper deg kunnskap og egenskapen til å si noe om fiskene jeg har fanget. Du har enda ikke lagt ut bilde av det som er den slankeste fisken og det bildet du viser til nå har ingen ting med en slank fisk å gjøre. Han som både Håva og veide fisken sa noe som dette "Og hvem hyler om at det er tynn fisk i Hemsil" Med dine 15 år så bør jo du også vite at hvordan fisken ser ut under vann kan være relativt forskjellig fra hvordan den ser ut over vann... Så skal du prøve å "arrestere" meg får du gjerne komme med noe mere konkret! Bli gjerne med på fisketur så kan du så de fisken med dine egne øyne! Kanskje han som Håva denne fisken også blir med så vi kan lære av deg for vi kan tydeligvis ikke mye om fisk og fiske!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg gav deg et billig poeng der og en ny anledning av deg til å fortsette tåkepraten OleKrs. Men hvis du fortsatt mener fiskene på bildene over er helt normale, ja da har dere jaggu et merkelig syn på hva som er normal fisk der oppe. Ikke rart dere ikke forstår debatten for å si det sånn ;-)

Og at dere er flinke til å skjule at fisken er slank på bilder der oppe tviler jeg ikke på, men det fjerner ikke det faktum at fisken er slank ;-)

Endret av Ørreten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av fiskene du har lagt ut ser slanke ut, selv sammenlignet med fisk fra andre næringsfattige vassdrag. Det er ikke noe galt med dem, men feite og velfødde er slik jeg ser det en smule overdrevet.

 Her er jeg enig med VV tidligere i tråden. Det er rett og slett litt flaut at du ikke ser det selv OleKrS. 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg gav deg et billig poeng der og en ny anledning av deg til å fortsette tåkepraten OleKrs. Men hvis du fortsatt mener fiskene på bildene over er helt normale, ja da har dere jaggu et merkelig syn på hva som er normal fisk der oppe. Ikke rart dere ikke forstår debatten for å si det sånn ;-)

Og at dere er flinke til å skjule at fisken er slank på bilder der oppe tviler jeg ikke på, men det fjerner ikke det faktum at fisken er slank ;-)

Tror ikke du har gitt meg så mange billige poenger her,men liker at du prøver å arrestere meg for noe og kommer med et par relle skivebom som følge av det. Skulle gjerne gitt deg mål på fisken,men må ærlig innrømme at jeg har vært dårlig med føring av fiskedagbok i år. Mulig håver husker målene på fisken når han kommer seg på nett igjen.

 

De to første fiskene lå på 1,1-1,2kg tipper jeg ut fra husk.Tatt sammen med en som har fisket elva lengre en meg og vært borte noen år for så å komme tilbake. Han hadde ingen ting å utsette på fisken ei heller jeg. Bilde nr 3 veide fisken 1,4 om jeg ikke husker feil. Fisket sammen med en riktig gammel traver som ikke hadde vært her på mange år. Han var meget fornøyd etter den dagen der... Bilde fire husker jeg ikke spesifikt. Mulig jeg finner om jeg teller uker i revers og leser loggen fra i fjor. Siste bilde Veide jeg ikke da en annen håvet den for meg,men den veide drøye kiloen om jeg ikke husker feil... Det er av de bildene du posta først. Den gammle Veide inn på +/- 1,5 

 

Man må jo forstå debatten ut fra der man er må man ikke? Og så lenge fisken er innenfor på K-faktor skalaen så må det være ganske så greit å forholde seg til? Mine tanker rundt dette er bygd opp på mine år i elva samt samtaler med folk som har fiska her både lokale og tilreisende over mange mange år! Også der finner man variasjoner. Noen mener kondisjonen på fisken er lik nå som før noen mener den var noe feitere før og noen mener jo som man ser her at det er drastiske forskjeller....

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg velge å "hyle" litt selv. Dette miljøet er ikke så stort at ingen får med seg hva som skjer rundt om. Kompis , venn ,på vennelista, eller jeg trykker liker fordi jeg rett og slett likte.
Kanskje problemet idag, og grunnen til at denne tråden i det hele tatt ble startet er jo for at det var annerledes før. Det var annerledes før.  Ihvertfall for min egen del.
Kanskje de som har vært der siden de å orka å holde i en blytung tjøstheimstang ser ting annerledes en de som "bare/kun" har vært der de 10 -15 siste år ?  Yepp noen har fiska der like lenge som de som er øverst på totempelet.Og en erfaring som ikke er helt ubetydelig. Det må på bakgrunn av dette være lov å melde sin interesse i debatten uten at man har en agenda.
Det er 8 siden jeg slutta å fiske der, og ikke fordi jeg hater elva eller folk som jobber for den. 

Det er jo fulgt mulig at vi alle må ta innover oss at mange av fiskene som postet rundt om ikke alltid holder den standard som kanskje den burde holdt, og stille spørsmål hvorfor.
Kanskje vi har blitt vandt til at mange ser ut slik de ser ut "nå". Er det derfor det kanskje ikke reageres ?
Vet alle hvordan en "fin" fisk skal se ut (kondisjonsmessig) ?  Eller har det blitt "kilosfisk" kom og fisk som gjør oss litt blinde ?
I all negativitet så må jeg tilføye at i år så har det faktisk vært mye bra, ok fisker som har slengt innom min faceprofil. Det er desverre slik jeg fisker hemsil nå, facebook. Men det er mye bilder på godt og ondt  :) 

Ja jeg har ikke fisket der i det siste, men vokst opp der med mark og flue lenge før jeg fikk dun på kølla. 
For min egen del uten å skrive hele livshistorien noe jeg vanligvis pleier å gjøre :) for ikke å tråkke noen på tæra, så velger jeg å dele trådstarter sin hm skeptisk..... 

Etter et par fisk sist jeg var der så tok jeg noen bilder av fisk jeg ikke fikk til å stemme med slik jeg liker hemsil. Mangel på bilder før dette kan jeg ikke oppdrive da jeg ikke hadde blitt internetthore, og like opptatt av å skryte av meg selv slik jeg gjør idag :) 
Ps:  2,8 megapixel kosta vel 10 000 og pc'n ble brukt til Quake II :) :) 

Vær så snill nå å les dette som en erfaring, og ikke jeg er best og hater alle som ikke er enige :)
Jeg fikk mange fine fisk også den siste turen, men de hadde ikke den plassen i elva som de kanskje hadde fortjent :) Der sto det en gammel tynn en som velvillig slukte det som passerte.
Jeg får heller bare slenge meg inn i denne debatten som en som "hyler" og forsvare mine synspunkter så godt jeg kan hvis ikke innlegget blir dissikert setning for setning, og så sant det ikke går på person :) :) 

Ps: Stefatter'n hadde på 4,6 kilosen til Lilleheim i storfiskhølen året etter  på mark fordi han var sur på oss "kremgutta" og tjuvfiska i en sone han begynte å fiske i år 57 he he he 
Han mista den he he så jeg slipper å leve med den he he he he he :)

 

post-925-0-13311500-1443122736_thumb.jpg

post-925-0-89136500-1443122766_thumb.jpg

post-925-0-37421200-1443122782_thumb.jpg

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle som fisker her mye er enige om at den nye generasjonen fisk som er på vei opp nå er i meget godt hold! Jeg får ikke lagt it bilder her, men sjekk ut www.instagram.com/olekrs for masse fiskebilder og døm selv om dere er enige i trådstarter sine påstander??

Dere har en merkelig retorikk der oppe i dalen OleKrs. Du oppfordrer folk til å se på fiskebilder fra din instagram profil for å dokumentere fisk i meget godt hold. Når andre forsøker å fortelle deg at dette ikke stemmer, og også folk som har fisket langt lengre enn deg og på veldig mange andre steder i tillegg til Hemsil som har et mye bredere erfaringsgrunnlag. Da kjører du på med billige poenger som "arresterer", "skivebom". I tillegg presterer du å sarkastisk poengtere at det er teit av meg å "saumfare" dine bilder, noe du selv oppfordret folk til å gjøre i denne tråden tidligere.

Så bra at du velger å sette deg såpas inn i det at du saumfarer bildene mine Ørreten!

 

 

Det er lett å se gjennom denne tråden og tråden på facebook hvordan dere opptrer når dere går tom for argumenter. Det hadde vært fint om flere kunne kommentert ut fra bildene som har blitt lagt ut om faktisk disse fiskene virker å være i så godt hold som OleKrs sier. For her er det noe definitvt merkelig etter min mening, og jeg tror man kan skylde på unøyaktige målinger, og mangel på erfaring som den mest rasjonelle forklaring. Ergo også svært liten tyngde å bidra med i en slik debatt.

Endret av Ørreten
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til Hemsil for første gang nå i sommer. Fiskene som dere ser under er forskjellige fiske men med "samme merke" på ryggefinnen og jeg kan ikke si at jeg har opplevd det noe annet sted. Mange av de ørretter jeg fikk hadde en hvit markering i tuppen av finnen. Sjekket igjennom gamle bilder fra fisker som er tatt andre steder men finner ikke det samme merket på noen. Det høres jo ut som et amatørspørsmål men er det unikt for ørret i Hemsil eller kommer det av andre årsaker?

 

https://vimeo.com/139514911

 

19245828904_f19b9332ac_z.jpg

 

20081791078_760371982e_z.jpg

Sånn blir du i hemsegaaal hvis du glemmer sunblock ved overdrevet head and tail vaking.........

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din påstand faller på egen urimelighet, eller mangel på kunnskap. Leser du litt på forumet, så ser du at jeg har hatt flere uenigheter her, men her støtter jeg trådstarters bekymringer, selv om vi er uenige i andre saker.

Og bildene dine viser relativt slunkne ørreter. Den under vann ser ut som et typisk utgytt slips.

Hva er vekt og lengde på disse fiskene?

Om du har grunnlag for å mene noe om min kunnskap rundt ørret tviler jeg sterkt på. Mulig noen av dine meddebattanter har litt kunnskap om biologi og ørret som gjør at man burde kunne ha en mening i en debatt som gjelder disse tingene.

Når du går ut som du gjør og kaller motdebattanter et hylekor fordi flere er uenige med deg, så bør man kanskje sjekke ut hvorfor så mange er uenige med deg...

Du går nesten konsekvent på person, og det er jo ganske typisk om man ikke kan argumentere for sin side av saken.

Dette bidrar på ingen måte til en konstruktiv debatt.

Svar på følgende:

Hvordan påvirkes naturen av menneskelig trafikk.

Hva gjør utstrakt vading med bunnforhold.

Hva skjer med innsektslivet når bunnforholdene forandrer seg pga ferdsel.

Hva skjer med en fisk som fanges mange ganger.

Ser du virkelig ikke at det bør evalueres og diskuteres slike ting?

Er det ikke bra å diskutere forvaltning?

Bidrar fokus på person til debatten om forvaltning?

Hva er de største utfordringene med mye folk som fisker i en og samme elv?

ta en konsekvensutredning rundt dette.

Det som går på markedsføring osv skal jeg ikke engang nevne i denne omgang.

Prøv å se om du kan skrive litt konstruktivt rundt dette, uten å gå på person.

Mvh Truls

Jeg vet egentlig ikke om jeg burde gidde å bruke tid eller energi på å svare på dine sprøsmål Truls,men jeg har jo hevdet i denne tråden at jeg svarer for meg så får vel fortsette.

 

Jeg vet ikke hva du mener "havner på sin egen urimelighet eller mangel på kunnskap" det får du gjerne utdype litt mere!

 

Har beskrevet grunnen for ordbruken Hylekor lengre opp Truls,men for et par uker siden så datt det en hel del brikker på plass som jeg har grublet på lenge,men brått og uventet fikk bekreftet fra flere hold i løpet av kort tid så jeg fortsetter nok å bruke det ordet! ;)

 

Vil nå si at jeg har argumentert ganske så godt for meg og kan stå inne for alle mine uttalelser i denne debatten. Det være seg fisk,elv eller person. Å mene noe annet er helt lov,men når flertallet av debatanter som uttaler seg om elv,folk og interesseorganer ikke har fisket elva ei heller nevneverdig kunnskap om det som kommer fram så har jeg som nevnt tidligere en tendens til å heve stemmen.

 

Men du skal få svar på dine spørsmål her ser jeg du stiller de meget åpne og jeg kan vel nesten skrive en lang avhandling om hvert enkelt spørsmål,men skal prøve å holde meg kort. og ser at noen spørsmål kan besvares samlet.

 

1. Det kommer veldig an på hvordan vi velger å bruke den og hvilke inngrep vi velger å gjøre. Rydder vi etter oss, tar hensyn til naturen og beter oss forsiktig kan vi skåne naturen veldig. Er det større trafikk er det bruk av motorisert ferdsel er det snakk om mange mennesker på konsentrerte områder osv. Noen steder tåler naturen mye ferdsel andre steder er den mere sårbar og tar mere og synligere skade av bruken.

 

2. Den gir helt klart slitasje det er det ingen tvil om. Og det er det vel heller ingen som har hevdet noe annet?

 

3. Det er vel også ganske så åpenlyst at det vil forandre seg til det negative. Men man må vel også huske det at mindre avrenning fra landbruket sammen med uvøren hogst av skog som omkranser elver har mye å si med tanke på innsektsliv før og nå. Åpne landskap er fint for oss som vil se natur,men ikke like positivt for dyr og fisk.

 

4. Nok et åpent spørsmål. Fisk som fanges mange ganger reagerer vel ganske så forskjellig. Noen trenger et døgn på seg før de begynner å vake igjen andre vaker igjen 20 min etterpå. Jeg har selv vært med å ta en fisk med 2t mellomrom Noe vi syns var rart og i etterkant fikk fortalt at den var fanget så mye som opp mot 15 ganger i løpet av mange år.... Den var i meget fin kondisjon, ingen krokskader eller andre teng på tidligere fangst. Men den sto jevnt og trutt å vaket i mange mange år på samme plass... i år er det desverre ingen som har sett den... Man kan jo også ved å lese fangst statistikken fra NINA sitt prosjekt her oppe se noe av det samme. Noen fikser fanges ofte andre lite gjennfangst. Nå har ikke jeg fått veldig mange merkafisk fra det prosjektet. 2 stk. begge to for fire år siden eller noe og la da ikke merke til noe unormalt med de to fiskene.

 

5. Jo det er veldig bra! Noen som har sagt noe annet? Alle vil kunne lære mye av sånne diskusjoner og mange meg inkludert vil lære MASSE men da må det diskuteres på en måte hvor man ikke angriper elveierlag eller de som faktisk er foregangsmennesker innen emnet... Kanskje ei eller spore det inn på ett spesifikt sted? Kanskje det bør diskuteres i en tråd som dreier seg om forvaltning ikke i en tråd som dreier seg om en bekymring som vekker liv i mange for og mot debatanter?

 

6.Vet ikke helt hvor du vil meg det spørsmålet. Så der sliter jeg litt med å gi deg ett svar. Hva angår person så har vel det både relevant og ikke relevans i en del tråder i denne debatten.... Du får gjerne utdype om du vil ha et mere konkret svar!

 

7. Det kommer nok litt an på hvem og hvor du spør. Noen vil mene det største problemet er at de ikke får være alene de må fiske i "kø", de blir "forhindret" av andre fiskere osv. Noen vil mene det er slitasje på bunforhold, ødeleggende for fisken osv. Personlig har jeg ingen problemer med mye folk i noen av landets elver. Det jeg også tror er veien å gå for å løse noen av flokene både langs og i elva er mere og bedre informasjon til fiskerne hva angår håndtering av fisk, hvordan man skal vade osv. Det holder nok ikke med en liten notis i fiskebrosjyren at vading skal holdes til det minimale.

 

OleK!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det slik at du vurderer om du skal svare på spørsmål rundt det som faktisk omhandler tema, når du til stadighet svarer når du kan gå på person?

Temaet handler vel mer om de spørsmål jeg stiller, enn om personer? Burde i hvert fall være slik.

Vi bør holde oss til å diskutere sak, ikke person?

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...