Gå til innhold

Arjon


jarlep

Anbefalte innlegg

Fant dette etter et raskt googlesøk. 

 

Citat från Arjonkatalogen 1960;

Ett prisbilligt allround-flugspö med aktion lämpad för både våt och torrfluga. Ett utmärkt spö för praktiskt fiske. Tillverkat av härdad splitcane. Skruvrullfäste, korkhandtag. Ringar: Första ring och toppögla hårdförkromade, mellanliggande snakeringar av rostfritt stål. Klass: Standard (lämplig lina HCH eller level DT). Tygfodral. Vikt: 175 gram.

Kostade 1960 45:-  Resevtopp: 13:50  Mellandel: 13:50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga di er klassifisert for silkeline klasse 6/7, som var den mest vanlige klassen for vanlig ørretfiske til innpå 70 tallet.  Mest sannsynlig er stanga fra 60 tallet siden Arjonmerket på 40 og 50 tallet var blågrått og ikke gult og rødt som på din. For øvrig lik logo. Du kan kanskje få en 300 til 500 ved salg. Det ble produsert store mengder av netopp den stanga der, så ingen stor samlerverdi. Heng den på veggen, eller enda bedre, bruk den.

Endret av Hermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga di er klassifisert for silkeline klasse 6/7, som var den mest vanlige klassen for vanlig ørretfiske til innpå 70 tallet. Mest sannsynlig er stanga fra 60 tallet siden Arjonmerket på 40 og 50 tallet var blågrått og ikke gult og rødt som på din. For øvrig lik logo. Du kan kanskje få en 300 til 500 ved salg. Det ble produsert store mengder av netopp den stanga der, så ingen stor samlerverdi. Heng den på veggen, eller enda bedre, bruk den.

Har absolutt ingen tanker om og selge denne, heller bruke den :) derfor jeg lurte på klasse osv for og finne ut hvilke line jeg må ha.. noen tips? Tusem takk for info :)

Har en eldre her også

post-5847-14377381354263_thumb.jpgpost-5847-1437738151035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der har du det blågrå Arjonmerket som var i bruk til slutten av femtitallet. Usikker på året helt presist.

Ville prøvd stanga med ei sekserline, gjerne en DT om du har. En WF med kort klump type GL Presentation, GL Fario eller Opti Stream tror jeg tuppen av stanga vil få problemer med. Så helst en DT eller en WF med lang klump.

Endret av Hermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...