Gå til innhold

Rainshadow Eternity2-kasteegenskaper


Terje Bendiksby

Anbefalte innlegg

Uten å gå inn på en prisdiskusjon eller hvor det er produsert. Ja det er et østen produkt ferdig med det.

Prøvde mine  selvbygde Eternity2:  Femmeren med sa gpx 5 og Guideline 4cast (første gang jeg prøver det snøret) på sekseren på plenen hjemme. Eternity2 stengene bestod testen. På sekseren fikk jeg en enorm fart på snøret og hele snøret forsvant ut. Prøvde litt nærkast og det funka veldig bra. Femmeren kastet greit 20-25 m. Gode i nærområde begge to  på på 6-10m også.  Sekser har jeg ikke fra før men femmeren henviser  min Sage One til backup Begge taklet rolig og kjappe bevegelser og bunndelen spente seg fint opp ettersom belastningen økte. Ingen slappfisk. Gleder meg til å prøve sjueren som er på gang. Den skal etter min mening testes motmarkedets  beste sjuer Sage One og en av de beste andre sjuerne: TFO BVK, til en tredjedel av prisen, når tiden kommer.

Avsluttet testingen for ikke å få for mye grønske på snøret, så neste gang blir det vannkast.

Selvgjort er velgjort i dette tilfelle med disse stengene, så tre stenger blir vel omtrent prisen på en Sage one eller Gloomis NRX. Men det går noen arbeidstimer da.

Endret av bendik58
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult!gratulerer med gode stenger! Sitter med samme inntrykket som deg. Er på ferie nå, men skriver litt om hvordan jeg opplever den når jeg kommer hjem, blir litt knot å skrive litt mer enn korte innlegg på mobilen.

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått kastet en god del med sekseren, og den er såpass god at jeg har lyst til å ta den med ut bare for å kaste litt med den.

Det som overrasker meg mest med denne stanga er hvor tilpasningsdyktig den er. Den spiser det meste.

Tuppen er relativt stram og fin, men man får god følelse av at den spenner opp selv ved uvanlig lite vekt utenfor toppringen.

Jeg har til og med testet sekseren med et treersnøre, og selv da var det lett å kjenne hva som skjedde og stanga jobbet.

Til og med med bare et par meter av treersnøret utenfor, så var det absolutt mulig å kaste. Det var veldig overraskende.

For jeg har prøvd stanga med flere snører, helt opp i et tungt klasse 7 (coastal) og sa professional i klasse 8.

Selv de tyngste snørene la den ut med autoritet, altså at man ikke følte at det manglet noe kraft selv når man dro på litt.

Det jeg liker best er hvor jevnt den jobber nedover i klingen ved økende belastning.

Den er lett å håndtere mange forskjellige snøreklasser og profiler med.

Det er ikke ofte jeg finner tonen med en stang med en gang, men dette bare føltes så riktig fra første kast.

Jeg har hardy zenith, winston b3x, orvis helios 2 mid flex, men de må nok finne seg i å være backupstenger.

Dette er gode saker.

Nå har jeg lært at det er skummelt å diskutere disse. Plutselig blir man tillagt meninger og ytringer om industrispionasje, blåkopier og kinastenger, men ut fra mine vurderinger så er de helt oppe i toppklassen. Og ser man på prislappen... Vel, den skal jeg la ligge.

Skulle ikke forundre meg om du kommer til å foretrekke denne i klasse syv også fremfor... Ja, hva det skulle være egentlig.

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt det tas med et smil, var skrevet med et smil om munnen også!

Jeg er faktisk overrasket over hvor godt jeg kommer overens med den stanga.

En av de første kasteøktene jeg hadde med den, så dro jeg ut hele snøret, og det smalt i snella! Og det var ikke det korteste snøret heller. Det har jeg aldri klart før.

Det havnet langt oppi skråningen.

Nå sier jeg ikke at det er kun stang eller teknikk som gjør det, men den passer min kastestil veldig godt, og det blir en meget god match for meg.

Med andre ord så må den være veldig tilgivende....

Overraskende god er den i hvert fall!

Mvh Truls

Endret av THJ
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig når det gjelder sekseren. Koste meg litt med femeren idag. Går kanksje ikke så langt som med sekseren, men helt nydelig. Prøvde litt presisjon på 8-10m. Kjempebra. Skal prøve den med ambush for rullekast og sa expert distance til uka. Nye favoritter.

Endret av bendik58
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...