Gå til innhold

Leira i nannestad


Feskbaill

Anbefalte innlegg

Hei, er rimelig fersk innen fluefisket, og har fisket mest i stillevann, men siden jeg bor i nærheten av leira i nannestad har jeg vært der en del kvelder.

Er mye vak der men har fremdeles til gode å få noe særlig, jadde fisk bortpå med daddy long legs og morgans paramidge, men får ikke fisken til å ta.

Noen som har noe tips pm hva som funker der for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må takke for tipsene, fått masse fisk siste 2 kvelden, merkelig nok fikk jeg først på blue winged olive som vel er en døgnflue imitasjon uten at det var noe som helst klekking.

fisken tok helt av på disse, fikk også masse på streaking caddis og renaflua.

Størrelsen på fisken derimot var ikke mye å skryte av, må være de minste ørretene jeg noen gang har fått, synd at det bare er microfisker siden jeg bor så nært, får ta turen innover åsen og gjøre meg litt kjent der, tips til ok nybegynnervann mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elva er jo fin den, bra sted å slappe av med en kopp kaffe og fiske litt, bra å ha et sted å dra til når vintern har vært lang:) men til helga blir det tur innover åsen for å se etter noe litt større,

Har dere noen tips til vann så hadde det vært kjærkomment, ikke ute etter noens "hemmeligevann" men hadde vært ålreit å prøve nystanga på noe litt større en 100grams fisken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...