Gå til innhold

Loop=Time and space to change.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

På høsten, når stankelbein deiser i overflata på stillevann og de bittesmå søte døgnfluene dukker opp igjen i elvene?? Sjansene for at jeg bruker tid i en kunstig dam på den tida er minimale :) Men takk alikavæl altså. 

Det er ennå en stund til da,og en liten Lørdag kan du vel ta deg tid til litt hyggelig sosialt

samvær med folk som snakker om kasting,og fisking og utstyr.

Du kan prøve litt forkjellig utstyr også.

Det er ikke dammen du skal bruke tid på,men det å treffe mennesker som har samme interesse som deg.

Så hvis det passer,så håper jeg du kommer.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også Lasse.

Det klippet kommer aldri til å bli vist fordi det er forskjell på å prate og å kaste.

(Fullt mulig jeg tar feil.)

Det er morsomt med eventyr,men et eventyr er og blir et eventyr.

Da kan absolutt alt være mulig...

Men om det nå viser seg at Lillevann har gode kort på hånden så må man

innfinne seg med at vi må legge oss flate.

Legger du inn et klipp eller Lillevann?

Eller var det bare prat?

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ennå en stund til da,og en liten Lørdag kan du vel ta deg tid til litt hyggelig sosialt

samvær med folk som snakker om kasting,og fisking og utstyr.

Du kan prøve litt forkjellig utstyr også.

Det er ikke dammen du skal bruke tid på,men det å treffe mennesker som har samme interesse som deg.

Så hvis det passer,så håper jeg du kommer.

Blir det "Mattistreff" i år? I så fall når? Har noen stenger jeg tipper du vil like Tom ;-)

Grunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også Lasse.

Det klippet kommer aldri til å bli vist fordi det er forskjell på å prate og å kaste.

(Fullt mulig jeg tar feil.)

Det er morsomt med eventyr,men et eventyr er og blir et eventyr.

Da kan absolutt alt være mulig...

Men om det nå viser seg at Lillevann har gode kort på hånden så må man

innfinne seg med at vi må legge oss flate.

Legger du inn et klipp eller Lillevann?

Eller var det bare prat?

 

De fleste vet at Lillevann ikke farer med løst prat, så det skulle være helt unødvendig å ty til videobevis.  Det tar jeg egentlig som en fornærmelse.  Når det er sagt har ikke jeg påstått at stangtuppen følger en rett linje i absolutt hele kastebevegelsen, men at klippet du la ut ikke er et godt eksempel på en god kastebevegelse.  Det er fullt mulig (og som regel nødvendig) å holde en rett linje i en lengre del av kastebevegelsen enn det som klippet viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok supert!

Regner med at info om treffet blir posta her på forumet...

Nye, spennende stenger er alltid kult. Disse treffene blir som regel dyrere for meg enn all verdens reklame :-o Håper du tar med CTS Affinity MXen din (905) så kan vi sammenligne med min 5-delte :-D

Men tilbake til temaet buktkontroll, denne er også interessant: http://thelimpcobra.com/2012/11/20/bendy-vs-stiffy-a-study-of-fly-rod-action-and-casting-mechanics/

Grunde

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vet at Lillevann ikke farer med løst prat, så det skulle være helt unødvendig å ty til videobevis.  Det tar jeg egentlig som en fornærmelse.  Når det er sagt har ikke jeg påstått at stangtuppen følger en rett linje i absolutt hele kastebevegelsen, men at klippet du la ut ikke er et godt eksempel på en god kastebevegelse.  Det er fullt mulig (og som regel nødvendig) å holde en rett linje i en lengre del av kastebevegelsen enn det som klippet viser.

Lillevann,jeg er ikke ute etter å fornærme noen.Ikke i det hele tatt.

Det jeg er ute etter å se med egne øyne det du påstår.

At linjen er rett fra start til stopp.

Du tar desverre feil.

Legg ut klippet du,så får også medhold.

Tror ikke at akkurat så mange er med deg nå egentlig.

Og hvis du ikke legger ut klippet så kan det kankje være at du farer med løst prat?

Begynner å tvile på deg nå altså.Legg ut klippet du så slipper du det faktum at tvilen

er noe resten av forumet også tar til seg.

Og dette er også bare et godt råd,og vel ment.

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du kaster, Syvert, men i mine kast følger stangtuppen en perfekt rett linje.  Dette resulterer i perfekte bukter med parallelle over og undersnører i en helt rett linebane mellom fremkast og bakkast.  Det er veldig pent å se på.  Jeg kan vise deg på Holmendammen ved en anledning.  Når du ser meg i aksjon vil du nok forstå hvem jeg er - ut i fra den eksepsjonelt fremragende lineføringen. Jeg er villig til å satse en god del på at du kommer til å bli stum av beundring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoklipp Lillevann, videoklipp... Helst i 4K og superslow-motion  <<l

Tviler vel heller sterkt på at vi noensinne får se videoklipp Olav.

Antageligvis bruker han et kosteskaft som han parallellforskyver,i og med at

han har en perfekt rett linje på stangtuppen sin. ;D

Bare det i seg selv er et kunstykke spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men... Om man har en fullstendig rett linje fra full stopp til full stopp, så vil det vel være umulig å danne en bukt??

Den rette til å svare her er Lillevann.

Han har en rett linje fra start til stopp ved hjelp av stikking.

Hva han legger i betydningen av start og stopp regner jeg med at han forklarer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å høre.

Jeg tenker bare praktisk fornuft, og da vil det vel være sånn at man fra startpunktet, gjennom akselerasjonen og frem til full stopp, følger en helt rett linje så vil vel snøret gå i en rett linje også, og treffe tuppen.

Det virker logisk for meg at det er det som vil skje, men om man har lav fart, så vil det gå under..?

Skal ikke si at jeg har rett, men jeg antar at det er det som vil skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært særdeles interessant om det noensinne dukker opp et klipp

som viser stangtuppens bane i begge plan,og samtidig viser oss aksellerasjonen.

Hvor lang er den rette linjen da i forhold til den totale bevegelsen som vi trenger?

Ikke veldig lang tror jeg,for å si det rett ut......

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan du kaster, Syvert, men i mine kast følger stangtuppen en perfekt rett linje.  Dette resulterer i perfekte bukter med parallelle over og undersnører i en helt rett linebane mellom fremkast og bakkast.  Det er veldig pent å se på.  Jeg kan vise deg på Holmendammen ved en anledning.  Når du ser meg i aksjon vil du nok forstå hvem jeg er - ut i fra den eksepsjonelt fremragende lineføringen. Jeg er villig til å satse en god del på at du kommer til å bli stum av beundring.

Så flott.

Kan jeg få lov til å filme deg da,slik at alle andre også blir stum av beundring.

Da kan vi alle også se hvor rett den rette linjen din er.

Jeg er villig til å satse på at mange vil se akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...