Gå til innhold
  • 0

Fluepakke for nybegynner?


Mortenhann

Spørsmål

Hei, jeg vil starte med fluefiske og har kommet over denne http://www.salarsport.no/produkt/stangsnelle-kombinasjoner/fluefiske-kombinasjoner/guideline-kispiox-kampanje 

Jeg lurer på om dette er en bra pakke for en helt fersk nybegynner? 

Jeg har fisket masse med vanlige fiskestenger men aldri fluefiske.

Jeg fisker mest ørret i elver.

Endret av Mortenhann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Pakken du linker til er absolutt bra. God pris og mer enn bra nok utstyr til å begynne med.

Eneste som pleier å være greit med sånne sett, er å kjøpe nytt snøre, da de som er med ikke pleier være veldig bra.

Prøv ut for eksempel et snøre som heter aircel. Billig og bra snøre.

Endret av THJ
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Pakken du linker til er absolutt bra. God pris og mer enn bra nok utstyr til å begynne med.

Eneste som pleier å være greit med sånne sett, er å kjøpe nytt snøre, da de som er med ikke pleier være veldig bra.

Prøv ut for eksempel et snøre som heter aircel. Billig og bra snøre.

Hei, takk for bra svar:) Tror jeg går for denne pakken til å starte med. 

Burde jeg gå for størrelse 5 som er ørret eller kombi? Jeg skal fiske mest ørret men litt gjedde og abbor/tryte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Finfin pakke å begynne med. Til ørret og abbor, så er det klart klasse fem, men gjedde kan ofte kreve litt tyngre skyts.

Ofte bruker man større fluer, som krever tyngre snører...

Hvor stor gjedde er det snakk om? Og hvor store fluer?

Man klarer ikke kaste så veldig store fluer med en femmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Finfin pakke å begynne med. Til ørret og abbor, så er det klart klasse fem, men gjedde kan ofte kreve litt tyngre skyts.

Ofte bruker man større fluer, som krever tyngre snører...

Hvor stor gjedde er det snakk om? Og hvor store fluer?

Man klarer ikke kaste så veldig store fluer med en femmer.

Bor rett ved ett vann som kalles fiskumvannet. Pleier og fiske her noen ganger, bare fisket med spinnere og sluk. De gjeddene jeg har fått er vell på rundt 1-5kg men har sett en 9kg her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

I øvre eiker? Det er jo ikke veldig langt unna meg.

Har vurdert å gjøre meg kjent i fiskumvannet flere ganger, men aldri fått ut den berømte fingeren...

Litt av greia er størrelsen på fluene når du fisker gjedde. De er krevende å kaste med.

Jeg tror jeg ville valgt en femmer, og begynt med det, om det var mitt valg. Men jeg kan ikke velge for deg.

Så ville jeg lært meg å håndtere utstyret og kastingen før jeg ga meg ut på de største fluene.

Skulle ikke se bort i fra at jeg har en ekstra syver du kan låne fra tid til annen, om du vil kan du sende meg en pm, så kan vi sikkert finne ut av noe.

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...