Gå til innhold
  • 0

Hjelp til kjøp av fluer


Daniel L

Spørsmål

Hei!

 

Har drevet nå med fluefiske i 7-8 uker og funnet ut at jeg må forbedre utvalget i flueboksen. Fisker både med tørr og våt-fluer så hadde vært fint om folk kunne kommet med tips til begge deler. Har noen erfaringer ifra pakker? Hvilke fluer bør jeg kjøpe og i hvilke str? 

 

Hadde vært fint om noen også kunne postet bilde av flueboksene sine, hovedsakelig til elvefiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei!

Du kan jo begynne å kikke på denne siden:

 

http://www.guideline.no/9SVTFlI56n_d2Z-0ow_j1X9i_lF14lVBt6705hRrSWQ.ips?template=norWebshop;pagesize=12

 

Jeg synes den pakka i fra Guideline til ørretfiske ser spesielt fin ut. Ta en titt på hva de forskjellige fluene heter, og søk eventuelt opp tilsvarende i fra andre leverandører. (Jeg binder alle fluer selv, og har derfor dessverre ikke erfaring med kjøpefluer). Det er nok sånn at de aller billigste fluene man får kjøpt på nettet ikke alltid er kvalitetsmessig på topp. Hvis du er i Oslo/Lillestrøm, så stikk innom Stram Line, Nordisk eller Gero så får du skikkelig god hjelp.

 

Til ørretfiske kan du i begynnelsen kjøpe tørrfluer i krokstørrelse 16, 14 og 12. Våtfluer i størrelse 12 og 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...