Gå til innhold

Priser på brukt utstyr


Truls

Anbefalte innlegg

Vet det er startet flere tråder om dette temaet som vel har handlet mer om at noen forventer å få alt for mye for sitt brukte utstyr. Dette er ikke ment som en slik tråd!

Hva kan man egentlig forvente å få igjen for utstyret når man selger det brukt?

Hvor mye taper det seg mht pris?

Noen som har meninger rundt dette?

Mvh Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann litt på populeriteten av nettopp det som blir solgt ser det ut som... men virker som folk oftes ikke vil betale mere

en 50% av ny pris, inkludert meg selv.. noe går jo dyrere. like så om det er brukt 1 gang eller 100. dette er mitt synspunkt.... så om du først har kjøpt ei/en strøken brukt til 50% så får du det igjenn om du selger det videre igjenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler ikke mer enn 50% av nypris hvis en gjenstand er "normalt brukt" over noen år.

Har kjøpt to stenger til ca. 50% pris, begge var brukt to sesonger men var helt skadefrie. Gode kjøp begge to.

 

Er en sak helt ny, f.eks et feilkjøp (vadesko i feil størrelse, fikk en helt lik til jul) så betaler jeg gjerne 80% av nypris.

Men da skal greia være ubrukt, eller bare brukt en gang. Som privatperson kan man aldri forvente mer, synes jeg. Vanskelig med reklamasjon, garanti, mindre sikkerhet for kjøper osv osv gjør at selv en helt uåpnet pakke mister verdi når man ikke lengre kjøper det i en butikk.

 

Skambud er jo et relativt begrep, men jeg mener at en vare skal være så gammel at ny teknologi er uovertruffent bedre eller varen skal være veldig slitt før det er aktuelt å godta et bud på mindre enn 20% av nypris.

Får man bare skambud, så kan det jo indikere at det er skambudprisen som er den reelle markedsprisen.

Hvem betaler vel mer enn 100.- for en 10 år gammel Vangen-stang, selv om den kan ha kostet 2000.- kroner som ny?

 

Selv har jeg noen greier jeg skal selge, som er reservert til "nybegynner / guttunge"-salg. Disse selger jeg for 300.- (stang, snelle) pr stk, det er bare betalingen jeg skal ha for å finne frem og tørke støv av greiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vanskelig å vite hva ting er verdt som brukt.

Ofte er det ting man har et forhold til, brukt mye penger på og har mange opplevelser med.

Det er kanskje ting som gjør at man tror ting er verdt mer brukt enn de faktisk er.

Det er ikke alt jeg kan tenke meg å kjøpt brukt, men har bare gode erfaringer med bruktkjøp her på forumet.

Men på brukte varer så regner jeg med å gjøre et kupp, eller spare en god del på ting jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...