Gå til innhold

Løsne snellefestet


Bånngjedda

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bygget min første stang, og klarte å drite på draget. Snellefestet ble litt skjevt påsatt, av en eller annen mystisk grunn... Kan jeg dyppe det i varmt vann for å løsne limet? Limet er av typen to-komponent kjøpt på Destination Fishing. (husker ikke merket).

 

-Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott!

 

Flere ting gikk galt med den stanga, bl.a tørket limet litt før lenge før jeg dro på korken. Den satt seg bom fast et stykke for langt opp (1-2 cm). Går det greit å ta baufila og kappe litt av blanksen på baksiden, slik at snellefestet kommer langt nok inn mot korken? Ikke sikker på hvordan det er å sage i grafitt/karbon... Noen som har gjort det før?

 

(litt flau hilsen fra Marius :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort samme tabben selv, derfor anbefalte jeg sakteherdende Araldit i en annen tråd. Jeg sagde med baufil og slipte med Dremel på mitt bygg og det gikk bra. Vær forsiktig så blanksen ikke sprekker på langs.

 

GeirB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stengene var med, og vi prøvde oss med flue i vannet på noen padlestrekk , ikke antydning til fisk. Så knapt nok et vak. Antageligvis bare "uheldig" med været. Det var ekstremt varmt og tørt.

Det er et fantastisk flott område som anbefales på det varmeste, også som fiskeområde.

Skal forøvrig tilbake igjen i år, denne gang kjører vi inn fra svensk side. Kommer sikkert noe på siden til høsten.

 

GeirB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir garantert en tur i det området etterhvert. Synd med det gode været. Vet godt hvordan knotten i Nord-Trøndelag kan gi deg psykiske problemer, hehe.

 

Har fikset stanga nå, det gikk som en drøm. Trengte ikke å kappe heller :-)

 

Takk for hjelpen.

 

-Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...