Gå til innhold

Hjelp til valg av nytt snøre


Daniel L

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt meg ny stang og snelle, og trenger da hjelp til valg av kjøp av nytt kasstesnøre. Snøret må passe til Orvis Superfine Full Flex 905 og Hardy Superlite 3000DD. Er på utkikk etter flytesnøret. Kommer til å bli for det meste brukt i elver. Er også den typen som tenker litt på utseende så knasje farger :) Om noen vil gi meg litt forklaring på de forskjellige snøretypene hadde det vært veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline Highwater er supert til stanga, det har lang klump og lader stanga jevnt. Ikke så knæsj farge da...

Forøvrig ville jeg tenkt mest på hva/hvor du skal bruke stanga mest. God mulighet for baksleng (og ofte litt lange hold, typisk Glomma etc), så er lang klump (ca 12-14m) fint syns jeg. Langs overgrodde bredder eller skogsvann med vegetasjon tett på (lite baksleng eller mye vann kast) gjør et snøre med normal (ca 10m) eller kort klump seg ofte godt. Et godt allround snøre gjør mange ting helt OK og er et ålreit kompromiss om man fisker endel forskjellige steder, og ikke ønsker flere snører. Her er Eikre Evolo WF, Cortland 444 Classic WF og Guideline 4-cast gode alternativer, dog litt ulike.

Understreker at dette er mine preferanser, og preferanser varierer fra folk til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...