Gå til innhold

Glassfiberstenger


Truls

Anbefalte innlegg

Kult! Hvilken farge?

Er jo ofte litt spesielle farger osv på glassfiberstengene.

Det er jo litt artig.

Mulig jeg bestiller en glassfiber en eller annen gang, men vi får se hva lysten tilsier etter hvert.

Har mer enn nok annet å bygge for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Hvilken farge?

Bestilte hvit! Litt kjedelig kanskje, men var ganske stor forskjell på prisen for farget så tenkte det var greit med hvit :) Har dog større valgfrihet på alt annet.

Apropo farger go finish...

Dette er min Swift Epic 476,bygget av Shane Gray ( Graywolf) etter mine spesifikasjoner,og i samråd med Shane.

Rett og slett en nydelig stang å både kaste med,og ikke minst å kjøre fisk på :-)

Rått! Bambusfeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo farger go finish...

Dette er min Swift Epic 476,bygget av Shane Gray ( Graywolf) etter mine spesifikasjoner,og i samråd med Shane.

Rett og slett en nydelig stang å både kaste med,og ikke minst å kjøre fisk på :-)

 

Er det som er litt av det artige med glassfiber, masse farger og spesielle kombinasjoner.

Grønnfargen på Epic`en er helt grusom! Og absolutt råkul. Synes stanga var utrolig spesiell og flott, helt rå!

Liker!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo farger go finish...

Dette er min Swift Epic 476,bygget av Shane Gray ( Graywolf) etter mine spesifikasjoner,og i samråd med Shane.

Rett og slett en nydelig stang å både kaste med,og ikke minst å kjøre fisk på :-)

Tøff farge. Er det (PANTONE) PMS 362C..... he-he

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Dagens glassfiber er nok ikke hva det en gang var (heldigvis...). Ser ofte at nyere glassfiberstenger også har noe carbon i seg for å gjøre dem raskere og mindre slaskete. 

Med andre ord kommer nyere glassfiberstenger i alle former og aksjoner. 

Selv har jeg en Hardy Glass "The Test" 7,5' #4 som er rimelig myk i mine øyne. Den kaster som en drøm med WF snøre med lang klump. presenterer så perfekt som den kan bli i min hånd og er en absolutt drøm å kjøre fisk på. 

Har også prøv stive glassfiberstenger som føles ut som spett sammenlignet med feks min Orvis Superfine Carbon #5 (dette er en fullflex carbon sak...) 

 

Jeg synes glassfiberstenger er grisetøft, både fordi det er behagelig å kaste med, det presenterer pent og det er sykt gøy å kjøre fisk på. (og det er vel stort sett dette (tørr)fluefiske handler om, eller?) 

 

Blir helt klart flere glassfiberstenger i min hylle etterhvert! 

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens glassfiber er nok ikke hva det en gang var (heldigvis...). Ser ofte at nyere glassfiberstenger også har noe carbon i seg for å gjøre dem raskere og mindre slaskete. 

Med andre ord kommer nyere glassfiberstenger i alle former og aksjoner. 

Selv har jeg en Hardy Glass "The Test" 7,5' #4 som er rimelig myk i mine øyne. Den kaster som en drøm med WF snøre med lang klump. presenterer så perfekt som den kan bli i min hånd og er en absolutt drøm å kjøre fisk på. 

Har også prøv stive glassfiberstenger som føles ut som spett sammenlignet med feks min Orvis Superfine Carbon #5 (dette er en fullflex carbon sak...) 

 

Jeg synes glassfiberstenger er grisetøft, både fordi det er behagelig å kaste med, det presenterer pent og det er sykt gøy å kjøre fisk på. (og det er vel stort sett dette (tørr)fluefiske handler om, eller?) 

 

Blir helt klart flere glassfiberstenger i min hylle etterhvert! 

 

Interessant! Hvilke stenger har cabon i seg?

 

Har du tenkt på hva slags stenger du tenker å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...