Gå til innhold

Fiske i områdene rundt Kongsberg


Roarr

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det blir mye reising til Kongsberg i forbindelse med jobb om dagen. Er det noen som har tips til fiskevann og elver i områdene rundt Kongsberg (Skrim, Blefjell, etc?)?

 

Evt tips til hvor i Nummedalslågen jeg bør prøve?

 

Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg tar opp denne igjen. Trenger ikke noe konkrete vanntips, men ville bare vite om det er mulig å få fisk av en viss størrelse i vannene som ligger over slalombakken og innover ? Det er jo endel vann der i området! Jeg har forhåpninger om å få peivet litt med fluestanga med noe tørt i enden når våren kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Sør for Kongsberg , Heistadmoenområdet finnes det kalkforekomster.....se kart

 

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D6602471.97881%26lon%3D537557.4211%26zoom%3D13%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000177398%26offset%3D0%26tab%3Daddress

 

disse vannene skal være gode fiskevann..... ta kontakt med jeger og fisk

 

et annet område som er veldig hyggelig er Hajernområdet......søk videre i kartlenken......god tur!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

blefjell er fint, hadde hytte der en gang i tida. mange fine vann runt blestua og innover. størrelsen har tatt seg opp etter en del år med kalking.

kjøp kart over omerådet. gå til strutåsen skistue(hvis den er ennå, sto på kartet ihertfall), prøv i langvann ,høne vann etc, fine små vann med fisk i rundt det ommerådet. lite vegitasjon lett å kaste. maur er en god ting å bruke som allround flue. døgnflueklekkinger hvis du er heldig.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i området Bolkesjø sent i høst, og la merke til elva som renner i fra Kongsberg og etter veien oppover Jondalen. Har funnet ut på kartet at den heter for "Jondalselva" - må si at den så noe innmari fin ut der den snirklet seg oppover dalen.

Jeg kommer til å følge med på denne tråden for å se om det kommer noen "tips" om elva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke veldig bra i Jondalselva, vannstanden flyr fort opp og ned også.

 

Vannene oppen for ski anlegget og opp mot knutefjell er det brukbart. Disse vannene blir det satt ut ørret i. Ett par  tre av vannene er  det tatt kilosfisk i i sommer.

 

Kjører man ut forbi Heistadmoen og opp mot Raje, er det mange fine vann som blir kalket og satt ut fisk i.

 

Blefjell er bra, langevann og noen av små vannene rundt der er blitt kjempebra.

 

Er noen som drar små ørret i fossen i Sentrum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...