Gå til innhold

Epic 888 fastglass erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hva er prisen på en custom-mase stang fra graywolf? 5000? 10000?

Tenker å ha ei allround-stang i glassfiber, og lurer da på om ei klasse 5 er brukende? Skal egentlig benyttes i stedet for min Nexus eller farioen, begge i klasse 5, når jeg vil dra fram "gull-stanga".

Fra 660 usd etter det jeg ser på nettsiden hans.

Jeg solgte min fario etter jeg bygde epic 580.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-6017-0-85782600-1445447263_thumb.jpgSveinung: Hvordan funker det sbellefestet der? Er vel bare sånn glide-ring, eller hva det nå heter. Sitter snella skikkelig? :)

Hei VictorS

Ja det er en gliding ring,og snella sitter som støpt......ingen problem

Går du inn på nettsidene til Graywolf,vil du kunne se hva stengene ligger på ferdig bygget.

Han gjør en utrolig flott jobb,bare så det er sagt. Nøye på detaljer og har god sans for hvordan finishen skal se ut.Helt førsteklasses,og til å stole på :-)

Endret av Sveinung
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange går for epic 476 og 686, men lite 580..

Så det jeg lurer på, er egentlig om en klasse 5 glass, er like solid å kjøre fisk på som en normal grafitt stang i klasse 5? For jeg vil egentlig ha en stang som dekker det meste av 5er-fisket mitt, fra ørret/røye til smålaks (1-3kg)

Både jeg, vanntur og tilslaget i denne tråden har 580 (Som jeg vet om). Bare for at vi bestiller andre blanks nå betyr ikke at vi ikke er fornøyd med 580 lengre.

For øvrig vil du kunne kjøre fisk hardere på tynnere fortom på glass enn karbon siden stanga flekser mer. Jeg har ennå ikke røket fisk og jeg har virkelig forsøkt å kjøre fisken hardt! :-)

 

Dette er dog 476: 

Endret av oyvindlw
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, den stanga så jo helt vill ut:) tenker at det blir en 580 på meg. Blir denne kraftig nok til å trekke laks på 1-3kg opp fra bunnen i en kulp når den står å stanger?

Edit:

Det jeg egentlig er ute etter er ei stang som kan erstatte en "normal" femmer som Winston Nexus #5 (evnt en roligere fario 8'6" #5)

Endret av ViktorS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått testet flere liner på epic stengene? Er DT liner det beste eller benyttes WF?

Erfaring med SA GPX #6 på epic 686?

 

Takker,Hans Jørgen <<l   Du kjenner kanskje igjen snella?

 

Kjenner den igjen. Passer bra! Er kanskje RIO Selective Trout lina du benytter på epic`en?

Endret av hansjr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått testet flere liner på epic stengene? Er DT liner det beste eller benyttes WF?

Erfaring med SA GPX #6 på epic 686?

 

Takker,Hans Jørgen <<l   Du kjenner kanskje igjen snella?

 

Kjenner den igjen. Passer bra! Er kanskje RIO Selective Trout lina du benytter på epic`en?

Ja,er den jeg bruker,og fungerer veldig godt på Epic 476 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snuser litt mer på Epic 580, men også serie sine blanke. Noen med erfaringer med disse? Eneste jeg fant ut ang disse, er at epic er kjappere, har mere rygg, mens seelen jobber enda dypere... Men er nå litt i tvil om hvor dypt jeg vil at den skal jobbe...

Synes forsåvidt min fario 8'6" #5 jobber ganske dypt, men kunne nok tenke meg enda dypere. Vil en epic 580 gi meg dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fario 905 før, og jeg solgte den reativt fort etter jeg fikk epicen. Fario er en stiv kjepp i forhold. Et skikkelig kosteskaft!

Edit:

Men det viktigste er nok at du prøver å kaste med en glass-stang (helst epic om det er det du ønsker) før du bestiller. Du vil kjenne fort om det er noe for deg. :-)

Endret av oyvindlw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fario 905 før, og jeg solgte den reativt fort etter jeg fikk epicen. Fario er en stiv kjepp i forhold. Et skikkelig kosteskaft!

Edit:

Men det viktigste er nok at du prøver å kaste med en glass-stang (helst epic om det er det du ønsker) før du bestiller. Du vil kjenne fort om det er noe for deg. :-)

Ikke mange i Hammerfest som har glass-stenger, og hvis det i det hele tatt er noen, tviler jeg på at de har epic 580;) desverre...

Så det blir nok blindkjøp ja. Men godt å høre at 580en får farioen til å virke som en kjepp:) da blir det nok en 580 på meg, bygd av graywolf :)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange i Hammerfest som har glass-stenger, og hvis det i det hele tatt er noen, tviler jeg på at de har epic 580;) desverre...

Så det blir nok blindkjøp ja. Men godt å høre at 580en får farioen til å virke som en kjepp:) da blir det nok en 580 på meg, bygd av graywolf :)

 

Høres bra ut :D du må legge ut bilde når du får den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mange i Hammerfest som har glass-stenger, og hvis det i det hele tatt er noen, tviler jeg på at de har epic 580;) desverre...

Så det blir nok blindkjøp ja. Men godt å høre at 580en får farioen til å virke som en kjepp:) da blir det nok en 580 på meg, bygd av graywolf :)

Tror du kommer til å bli storfornøyd! Shane sender deg bilder ettersom han bygger også,slik at han er sikker på at du blir fornøyd.Og du kan jo bestemme akkurat hvordan du vil ha snellefeste,surringer osv <<l

Blir morsomt å se bilder etterhvert. Lykke til <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte den 18, blank og wrap kit. Fikk dette svaret fra de i dag da jeg etterlyste bestillingen:

Thanks for your note. Everything is fine. Your order will ship at the beginning of this coming week. Sorry about the wait as we had an unexpected delay with a kit part that wasn't delivered on time. You will get a tracking note when it ships.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...