Gå til innhold

Stavern - tok ørret i dammen like ved brunla US


Sindre Andersen

Anbefalte innlegg

Finner ingenting om det på nett, ikke engang her inne, selv ikke den eldste fiskeren i stavern ( som jeg vet om hvertfall) Kunne svare meg på dette. 

 

like oppenfor Meny Stavern kommer et lite boligfelt. i hjertet av dette feltet ligger det en fin liten dam, hvertfall det jeg liker å kalle det. (se bilde av kart) 

her er det altså ikke en eneste liten bekk. det eneste lille strømmen denne dammen får er fra et fjell om det regner.

 

Jeg bor altså her. og har sett alt fra Head and tail vak til småvak. ( det går mye sørv og karpe her bl.a. Kreps er det også proppfult av)

 

Derfor tenkte jeg å prøve å øve på fluekasting. tenkte det kunne være artig å øve i et vann du hvertfall kan dra opp noe form for fisk. Men til min store forbuselse så fikk jeg en liten ørret, på sikkert 50-100 gram. 

 

Noen som har hørt om dette tidligere? eller fått selv? har vært i kontakt med flere fiskere fra larvik, ingen har hørt om det. Disse head and tail vakene som tilsynelatene ser ut til å være OK størrelse kan faktisk være ørret.

 

(Punkt A er dammen, punkt B er Meny Stavern og den lille grønne er Stavern båthavn.)

post-6958-0-27549100-1445186372_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...