Gå til innhold

Simms Slick vadejakke


Frosorensen

Anbefalte innlegg

Folkens:-)

 

Noen som har erfaringer med denne?

Er ute etter ny jakke og da helst en som er litt lengde på.

Tiltaler meg at den er så "ren" i front (ikke noe å henge fast lina i etc....)

Store lommer er jo kjekt.

 

Kom gjerne med meninger og evt andre anbefalinger om dere mener at noe annet er bedre.

NB! Lengde er viktig (for meg)

 

 

Frode:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Jeg har brukt den siden i vår og er fornøyd med den. Jeg hadde akkurat de samme kriteriene som deg når jeg kjøpte den. Litt lengre enn andre modeller og klin så ikke noe haker seg opp. Jeg er ikke så gla i de typiske amerikanske modellene som mange vadejakker er, særlig Simms. Har brukt Loop og Cloudveil sine før. Loop holder en slags Skandinavisk form på sine jakker om man sammenligner med mange amerikanske brands - det tiltaler meg og det er akkurat det Slik er, litt mer Skandinavisk i form og design.

Jakken har mange innvendige lommer og et par smarte løsninger som brillelomme med tørklelapp, veldig smart. Den har også en mobillomme som man kommer åt gjennom sidelommen uten at man åpner jakken i front.

Det eneste jeg har å utsette er at den er litt trang over bryst/mage når man har flueboksene i lommene. Det går men blir litt trangt. Jeg er ikke tjukke karen; 1.85, 85 kg(om det kan være en veiledning). Jeg bruker dobbelsidige fluebosker så med en tynnere flueboks vil jeg si hjelper.

Tøyet føles utrolig stabilt ut og stopper vind på en effektiv måte. Regn peller av og den holder veldig godt tett i hard regn. Den er litt for tykk under varme sommerkvelder men det går alltids å regulerere med lite klær under.

Det er definitivt en av de beste vadejakkene jeg hatt. Rekommenderes definitivt.

Jeg vil for orden skyld bare nevne at jeg er halvsponset av Simms distributør gjennom min sponsor ArcticSilver. Vil også bare si at jeg ikke setter jakken opp mot andre brands uten prøver på en objektiv måte fortelle hva jeg mener om modellen. Hvis noen syns det er feil at jeg gir jakken et omdømme så får moderator ta vekk innlegget.

Endret av swedeElvis
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...