Gå til innhold

hva tok DIN første ørret i år?


Stein Skjerve

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

PTN med kulehode' date=' #12. Vekt 300 gr. En halvtime etterpå falt en 950 gr for samme flue :-) Det er det jeg kaller en bra start på sesongen :-)[/quote']

 

hehe...kjørt ca 45 min for de fiskene også ell? i Følge bildet i hvertfall! :)

Min første var antageligvis i samme elv, fjærmyggklekker str.16, ca. 250g.

Har blitt ganske mange fler da :) Og ganske mye større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTN med kulehode' date=' #12. Vekt 300 gr. En halvtime etterpå falt en 950 gr for samme flue :-) Det er det jeg kaller en bra start på sesongen :-)[/quote']

 

hehe...kjørt ca 45 min for de fiskene også ell? i Følge bildet i hvertfall! :)

Min første var antageligvis i samme elv, fjærmyggklekker str.16, ca. 250g.

Har blitt ganske mange fler da :) Og ganske mye større...

 

Det stemmer bra det :-)

Gøyalt sted å fiske. Var en tur til på mandag, fikk en liten tass på 300 gr, så noen store, og klarte å skremme ut en fra bredden som var stoor. Skal nok flere turer utover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PTN med kulehode' date=' #12. Vekt 300 gr. En halvtime etterpå falt en 950 gr for samme flue :-) Det er det jeg kaller en bra start på sesongen :-)[/quote']

 

hehe...kjørt ca 45 min for de fiskene også ell? i Følge bildet i hvertfall! :)

Min første var antageligvis i samme elv, fjærmyggklekker str.16, ca. 250g.

Har blitt ganske mange fler da :) Og ganske mye større...

 

Det stemmer bra det :-)

Gøyalt sted å fiske. Var en tur til på mandag, fikk en liten tass på 300 gr, så noen store, og klarte å skremme ut en fra bredden som var stoor. Skal nok flere turer utover...

 

Tok min andre på kiloen der i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første ørret noen gang (på flue vel å merke) tok en døgnflue str12 (er en fersking, så vet ikke hva den heter) Etter to tilfeller av tilslagsproblemer tok den endelig under en Vespertina-klekking. Fikk ikke veid den, men målte den til 38cm. Fin fisk i god form.

 

Ahh.. Lykke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første fisker (et utall undermåls sjøørret) tok på en blå/hvit streamer i sjøen pluss Mickey Finn...

 

Årets første brunørret tok en Klinkhammer str. 12. De var så små at det nesten så ut som om flua hadde vært nede og hentet dem opp...

 

Dagen etter hadde jeg to fine tak på kulehode GHRE og en Flymfe, men vinteren sitter i tilslagshanda...

 

Deretter har familielivet forhindret fisking, dessverre, så ordentlig fisk har det enda ikke vært i år. Vi får se hva helga bringer. Misunnelig på studenter, prosjekt-arbeidere, konsulenter og familieløse nå et par måneder

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Fjellfant

En March Brown! På dobbeltkrok, diger og fæl. Våtflue, krok 12, kanskje var det 10!

I tillegg var det en ørret nær kiloen i ei lita elv og jeg var 17 med ABU glassfiber, og alt dette er stygglenge siden nå, men huskes spill levende i hver minste detalj. Det er bare å lukke øynene så er jeg der.

Etter det har alt annet fiske vært tomt og innholdsløst. Direkte kjedelig, ikke verdt å kaste bort tiden på. Uverdig ovenfor denne mest fullendte av skapninger.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Fjellfant,

En March Brown! På dobbeltkrok, diger og fæl. Våtflue, krok 12, kanskje var det 10!

I tillegg var det en ørret nær kiloen i ei lita elv og jeg var 17 med ABU glassfiber, og alt dette er stygglenge siden nå, men huskes spill levende i hver minste detalj. Det er bare å lukke øynene så er jeg der.

Etter det har alt annet fiske vært tomt og innholdsløst. Direkte kjedelig, ikke verdt å kaste bort tiden på. Uverdig ovenfor denne mest fullendte av skapninger.

 

 

Ka tok din første i ÅR da fjellfant :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Javelja, var det i år det var snakk om her....

Hm...forsåvidt en March Brown det også, men uten vinger og med et annerledes hackle, altså mer en slags hareullnymfe med på krok 14. Og drøye halvkiloen var det. På vak. ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...