Gå til innhold

Fluesnøre


spekelaksen

Anbefalte innlegg

En ting som irriterer meg når jeg fisker med flue er fluesnøret som vandrer sin egen vei når du står i elva å kaste. Har sett at noen har en liten boks hengende på siden som de legger snøret i. Noen som vet hva de heter og hvor man kan få kjøpt de.

Mvh

H. Skjevik

Linekurv er et must for meg, og har vært det i flere år:) Jeg tror de har den grønne danske varianten på Skitt Fiske. Ellers så får man en fra Lawson i tillegg til Orvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt er vel linekurv til elvefiske litt tabu eller burde i hvertfall vært det.. Ser liksom helt feil ut med nydelige, sparsommelige døgnflueimitasjoner, lange tynne fortommer og bøtte på magen. Viktig å av og til stoppe opp litt og vurdere hvordan man fremstår

Endret av Morten Drægebø
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt on topic: Hvis det er tørrflue det fiskes med, så er det sjelden jeg skyter noe særlig line. Lettere for meg å få fine presentasjoner med å heller ha mye line der det lar seg gjøre. Ellers kan man jo legge lina i kveiler i hånden, munnen eller mot kroppen oppstrøms..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal skaffe meg linekurven til sjøfiske. Generelt tror jeg at det ikke trenges så lenge man fisker med flyteline. Men bruker man synkeline og står i vannet (for min del kun i sjøen - fra i morgen) så kan det være sikkert "pain in the ass" hvis snøret blir fast sittende på bunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...