Gå til innhold

Tips til bindestikke. Ca pris 1500-2500


Jiggy

Anbefalte innlegg

Griffin montana er i mine øyne en noe slarkete stikke og er ikke å anbefale. Jeg vet jeg muligens tråkker på noen tær nå, men jeg har ikke god erfaring med den. Det er rotasjonssystemet som ikke er bra designet. Jeg mener DynaKing har det beste systemet for rotasjon med kulelager, men de klarer ikke å lage kjefter som holder så det de duger ikke i lengden :(

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Renzetti 4000 er ikke slarkete. Min traveler virker billig og enkel i godset. Sikkert for å gjøre den så lett som mulig. Kjeften er i førsteklasses stål. Om man ikke får kroken festet i en dynaking bør man lese bruksanvisningen. Stor sannsynlighet for brukerfeil....

Tore

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er veldig fornøyd med min Dynaking stikke, som er uten true rotary.

Om true rotary er et must ville jeg spart opp noen kroner til. Tror det er vanskelig å få en skikkelig kvalitetsstikke med true rotary til den prisen du sikter deg innpå. Iallefall ny fra butikk.

Om du har litt is i magen kan det dukke opp noe bra på bruktmarkedet til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anvil Atlas vise, har hatt den i de 4.5årene jeg har fiska med flue og det er vel nesten eneste utstyret jeg har vært så fornøyd med at jeg aldri har vurdert utskifting :)

Den tar alt fra de minste mygg til de største gjedde/tropiske fluer

Edit: måtte legge til hele navnet på bindestikka

Endret av Jarle Eika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på 3 alternativer nå:

Griffin Mongoose

Anvil Atlas

Ranzetti Traveller

Av disse er det Griffin som tiltaler meg mest, hvorfor vet jeg ikke hehe.

Hadde egentlig bestilt en Griffin uten rotary, men den var ikke på lager... Ser at Jarle her anbefaler atlasen på det sterkeste, og at traveller også er anbefalt. Så det blir vel poteito potato hva man går for til syvende og sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg binder 100% fluer for sjøen og bruker mye uv lim så må ha true rotary.

Å må bestille fra skittfiske grunnet gavekort.

Nå syns jeg fluebinding er et herk å dørgende kjedelig men et nødvendig onde;) hehe

Men har jo ikke lyst på noe dritt.

Har kommet fram til enten Griffin Montana Moongose, Renzetti traveler eller Dyna-King Trekker.

De er innefor budsjett.

 

Heller faktisk mot Griffin siden det var med litt ekstra utstyr og koffert.

Endret av Hans Ingmar Aikio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde man hatt ubegrenset budsjett, skulle jeg hatt ei playboydame som lå naken på spisebordet mitt, med kroken fast mellom tenna... Eventuellt en regal.. Men har satt 2000 (ca) som grense. Og ser at true rotary er noe jeg vil ha. Har bundet lenge nok på min 20 år gamle kinastikke som er vrikklette og rakklette.

Det jeg ønsker på stikka er bobbin-holder, material-fjær og en solid pedestal. Ser at Griffin mongoose får ørlite kritikk for litt liten pedestal, så den vrikker seg en liten smule ved rotasjon. Noen som.kan belrefte/avkrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente litt på en Griffin Montana Moongose. Den var noen år gammel.

Jeg syns den virket slarkete i forhold til min Cobra lånstikke.

Lurer på om det er no plastforing i rotasjonsdelen. Den knirket og var litt treg.

Mulig den bare trenger litt smøring.

Så har bestemt meg for Renzetti traveler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...