Gå til innhold

Videre drift av Fluefiskesiden, det er opp til deg.


En Fluefiskeside med medlemskontigent  

268 stemmer

  1. 1. Er du villig til å betale for å være medlem av FFS?



Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som på død og liv skal gjøre dette så vanskelig. Dersom det kan postes med nick men med fult navn i profil som ikke er søkbart? Hvor er da problemet? At det plutselig blir litt flaut å trolle, for alle innloggede kan se hvem som poster..?

 

Det første som må på plass i nye FFS er aksept for andre meninger enn de man har selv.  Det kan jo hende at noen ønsker anonymitet av andre grunner enn de du sikter til?  Jeg har vært anonym på FFS siden 2007 - og med respekt å melde - det er ikke fordi jeg ønsker frihet til å "trolle".  Jeg har drøye 2.300 innlegg her inne, og med all beskjedenhet vil jeg påstå at kvaliteten og andelen av konstruktive og fluefiskerelaterte innlegg er minst like høy som hos de som ikke er anonyme.

 

Jeg kommer til å akseptere hva administrasjonen bestemmer seg for, men i påvente av det må det være lov å argumentere for løsninger den enkelte vil foretrekke - noe denne tråden legger opp til.

Endret av Lillevann
  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Lillevann burde nesten vært fredet. Om han fremstår med fullt navn blir det nesten som å avsløre en illusjonist/magiker. Jeg liker mystikken rundt både illusjonisten og Lillevann jeg.

 

Kunne ikke vært mer enig. Jeg ble gla da de skrev "alle må ha fullt navn" i starten av fortsettelseseuforien, men når jeg tenkte meg mer nøye om så ble jeg usikker. Du setter fingret på det Erik. La Lillevann får leve!

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen år siden jeg fikk vite hvem Lillevann er. Det ødela en del av mystikken rundt FFS for meg, og jeg fikk en nedtur....

Litt på samme linje som om en skulle få vite hvem "The Stig" er i Top Gear.

 

Nei, la ALLE poste med eget navn, og hold Lillevann fredet. han har vært her i alle år, hatt utrolig gode innlegg.

 

Jeg stemmer for at Lillevann får være Lillevann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det er mulig dette har blitt sagt.
Jeg ser ikke helt vitsen med å streve og kave for å tilby noe mer enn bare et forum. Jeg vet ikke med dere andre, men FFS har alltid bare vært et forum for min del. Det har vært det desidert beste fluefiskeforumet, delvis på grunn av brukermasse, noe som uungåelig synker med betalingsløsing. Jeg foreslår derfor å forsøke å unngå enhver form for obligatorisk betaling ved å heller slanke siden og rendyrke forumet. Eventuelt med en donasjonsløsning. (Kanskje en epost kan gå ut til alle brukere én gang i året med oppfording til å betale valgfritt beløp slik og sånn.)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Guttemannen over her som ikke ønsker mere enn et forum. Jeg ønsker først og fremst et fluefiskeforum, og ikke en fluefiskeside med glossy, betalte artikler. Det er medlemmene som skaper et bra forum, og kapasiteten i medlemsmassen er enorm om man har et klima der mange vil bidra. Betaler man for noen artikler, kan det føre til at andre ikke vil bidra gratis. Det eneste arbeid jeg synes det er fornuftig å betale for, er til moderator og om noen vil gjøre redigeringsarbeide og løfte frem og arkivere spesielt bra bidrag så de ikke forsvinner i skogen. Som eksempel kan jeg nevne mange av Robbans bidrag som holder høy kvalitet. Bruk forsida til å markedsføre gode tråder i forumet!

Betalt medlemskap og fullt navn tror jeg er veldig bra for diskusjonsklimaet. Nå virker det som om de nye moderatorene ønsker å sette standard for hva som er greit å skrive ved å slå ned på unødvendig hakking og avsporinger. Det er bra!
 

Jeg synes man ikke bør være så kritisk til at kommersielle aktører ytrer seg om utstyr, så lenge det står greit i signaturen hvilken tilknytning det dreier seg om. Driver man butikk i denne bransjen, har men gjerne litt peiling! Det et man ikke skal kunne svare på hvilket snøre eller fortom man bruker, fordi man kanskje selger det, blir for dumt.

Ellers så drømmer jeg om en stor insekt-database på fluefiskesiden. Det er så mange fluefiskere som også fotograferer, og om alle vil bidra og dele egne foto, kunne vi laget verdens beste bildeoversikt over døgnfluer og annen fiskemat. Til bruk i artsbestemmelse og ved fluebinding.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med dere Geir og Guttemann.

Det er forumet som er drivkraften her,og som holder det i gang på grunn

av mangfold.Og manngfold er det samme som uenighet noe vi er avhengig av etter mitt syn.

Et forum dør hvis det ikke eksisterer uenighet etter min mening.

Fluefiskesiden er et forum for fluefiskere,og som du sier Geir,det er medlemmene som

skaper dette.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ! Leste gjennom denne tråden... Dette er både lovende og skuffende på en og samme tid ! Glimrende jobbing av moderatorer må nevnes... Og kevruleringen lever i beste velgående.....

 

Lillevann ? Hvorfor skal han være anonym ? Man må stå for det man sier og mener.... Litt som det teite uttrykket "guilty pleasures" For meg innebærer det ikke noe annet enn at man ikke kan stå for det man liker ! (Go ABBA !)

 

Tidligere medlem med nyskjerrighet til hva dette skal bli: 

Fredrik Hoffmann

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest hele tråden, så det er mulig dette har blitt sagt.

Jeg ser ikke helt vitsen med å streve og kave for å tilby noe mer enn bare et forum. Jeg vet ikke med dere andre, men FFS har alltid bare vært et forum for min del. 

 

Vil påstå at artikler er et veldig bra tiltak i tillegg til forumet. De vil være et kjærkomment tillegg til AoF, Villmarksliv osv. Tror kanskje at det er større betalingsvillighet for tilgang til at det dukker opp gode fiskehistorier med jevne mellomrom enn kun for forumet.

Endret av Øuar
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra at dere er villige til å ta driften videre!! Håper vi får tilbake gamle artikler og bindebeskrivelser. Ingen andre siter som kan måle seg med slik fluefiskesiden var før. Gleder meg, og betaler gjerne!!

Terje

Gamle artikler kommer tilbake - og de skal være organisert slik at de er enkle å finne. Det kommer også nye artikler.

 

Jeg ser at enkelte sier at de kun er interessert i forumet. FFS ble vel populært pga artiklene til Rune, og man kan kanskje si at disse er FFS plattformen. Det er dette som skal være basisen fremover sammen med Fluedatabasen og en annen interessant nyhet.

Det hele kan vel settes litt på spissen ved å hevde at forumet er bare en følge av det redaksjonelle.

 

Sammenliknet med abonnementsprisen på diverse tidsskrifter så bør 300,- være vel anvendte kroner. 

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle artikler kommer tilbake - og de skal være organisert slik at de er enkle å finne. Det kommer også nye artikler.

 

Jeg ser at enkelte sier at de kun er interessert i forumet. FFS ble vel populært pga artiklene til Rune, og man kan kanskje si at disse er FFS plattformen. Det er dette som skal være basisen fremover sammen med Fluedatabasen og en annen interessant nyhet.

Det hele kan vel settes litt på spissen ved å hevde at forumet er bare en følge av det redaksjonelle.

 

Sammenliknet med abonnementsprisen på diverse tidsskrifter så bør 300,- være vel anvendte kroner.

Det er godt å høre!! Artiklene til Rune var viktig inspirasjon når jeg begynte å binde fluer, og jeg gleder meg til nye artikler. Har aldri funnet artikler og bindebeskrivelser som matcher kvaliteten på ffs verken på Internett eller i blader, så 300,- er et røverkjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den legendariske forumtråden "Sjøørretfiske i sjøen" skal ha mye av æren for at jeg en gang ble medlem, og kanskje også at jeg gikk over utelukkende til fluefiske. (Tråden er forøvrig historisk interessant, ettersom vi kan følge den økende interessen for den nye folkesporten i sanntid.) 

 

Jeg er redd at betaling vil hindre rekruttering av nye medlemmer, særlig folk som er nyskjærrige på fluefiske og som kanskje trenger nettopp et forum som FFS for å gå "all in", som jeg selv én gang var. I tillegg er "noen hundrelapper" ganske mye for en fjortenåring. Det blir vel fort kverulering hvis det kun er igjen hårsåre nerder som skal diskutere AFTM-klassifiseringen.

 

 

Men å ha arkivstoff og eksisterende statiske/tidløse sider tilgjengelig skulle vel ikke kreve noe særlig innsats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Guttemannen over her som ikke ønsker mere enn et forum. Jeg ønsker først og fremst et fluefiskeforum, og ikke en fluefiskeside med glossy, betalte artikler. Det er medlemmene som skaper et bra forum, og kapasiteten i medlemsmassen er enorm om man har et klima der mange vil bidra. Betaler man for noen artikler, kan det føre til at andre ikke vil bidra gratis. Det eneste arbeid jeg synes det er fornuftig å betale for, er til moderator og om noen vil gjøre redigeringsarbeide og løfte frem og arkivere spesielt bra bidrag så de ikke forsvinner i skogen. Som eksempel kan jeg nevne mange av Robbans bidrag som holder høy kvalitet. Bruk forsida til å markedsføre gode tråder i forumet!

Betalt medlemskap og fullt navn tror jeg er veldig bra for diskusjonsklimaet. Nå virker det som om de nye moderatorene ønsker å sette standard for hva som er greit å skrive ved å slå ned på unødvendig hakking og avsporinger. Det er bra!

 

Jeg synes man ikke bør være så kritisk til at kommersielle aktører ytrer seg om utstyr, så lenge det står greit i signaturen hvilken tilknytning det dreier seg om. Driver man butikk i denne bransjen, har men gjerne litt peiling! Det et man ikke skal kunne svare på hvilket snøre eller fortom man bruker, fordi man kanskje selger det, blir for dumt.

Ellers så drømmer jeg om en stor insekt-database på fluefiskesiden. Det er så mange fluefiskere som også fotograferer, og om alle vil bidra og dele egne foto, kunne vi laget verdens beste bildeoversikt over døgnfluer og annen fiskemat. Til bruk i artsbestemmelse og ved fluebinding.

Insektsdatabase <<l - Work in progress! Kommer mer info rundt dette om ganske kort tid... 

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at nyregistrerte medlemmer får en mnd gratis. Ville sikkert hjulpet barrieren enkelte nevner angående nybegynnere og kontigent (?) Eventuelt låse nye medlemmer til bestemte kategorier, som f.eks "Nybegynner" "Generelt" frem til de har bestemt seg.

 

edit: Noe jeg savner er å kunne velge å vise alle innlegg i en tråd på èn side, fremfor 20 som det er nå. 

Endret av Claµs
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...