Gå til innhold

Videre drift av Fluefiskesiden, det er opp til deg.


En Fluefiskeside med medlemskontigent  

268 stemmer

  1. 1. Er du villig til å betale for å være medlem av FFS?



Anbefalte innlegg

Jeg er mer enn villig til å betale.

Men jeg er skeptisk til at man må betale for å få tilgang til å lese forumet og annet innhold.

Jeg vil heller ikke ha betalt for å skrive eller skape innhold hvis dette er tilgjengelig for alle... Å bidra med innhold som blir innelåst bak en betalinsmur er for meg helt uaktuelt. Jeg er faktisk villig til å betale _mer_ hvis innholdet blir åpent.

Rune: hva koster det nå å drive siden? Tenker da rene driftskostnader som server, sw, og båndbredde.

Tenker at det er flere av oss som er villige til å legge mer enn 300-400 i potten hvis det skulle trenges.

Grunde

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil det bli en liten klikk her inne som kommer til å bli her, og det er vel og bra det. Men tror det blir vanskelig å rekrutere nye brukere her inne. Så da blir det vel omtrent sånn det har vært i evigheter, eneste forskjellen nå er at mange ikke får det med seg. Det er greit nok for min del.

Hei Rampen,

Det går sikkert an å kjøre en linje med begrenset tilgang for nye brukere. Hvordan vi skal håntere dette rent praktisk på forum og artikler vet jeg ikke ennå. Men vi bør helt klart finne en løsning som appelerer til å registerere seg, dette får vi finne ut av sammen. Samtidig som vi beholder et krav til å bidra for å bli fullverdig medlem/rettigheter. Kun lesetilgang til ikke betalende medlemmer kan være en løsning. Jeg ønsker uansett å ha god kontroll på hvem som er med. Derfor innføres registrering i fullt navn. Da vil det (for de fleste) ikke være så fristende å sabotere.

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer enn villig til å betale.

Men jeg er skeptisk til at man må betale for å få tilgang til å lese forumet og annet innhold.

Jeg vil heller ikke ha betalt for å skrive eller skape innhold hvis dette er tilgjengelig for alle... Å bidra med innhold som blir innelåst bak en betalinsmur er for meg helt uaktuelt. Jeg er faktisk villig til å betale _mer_ hvis innholdet blir åpent.

Rune: hva koster det nå å drive siden? Tenker da rene driftskostnader som server, sw, og båndbredde.

Tenker at det er flere av oss som er villige til å legge mer enn 300-400 i potten hvis det skulle trenges.

Grunde

Hei Grunde,

Jeg har ikke satt opp noe budsjett på dette ennå. Vi må kanskje ha en dedikert server, det koster litt. Kan vi slippe unna med VPS så blir det langt billigere. Gjerne ha det hos et norsk firma også med god support og tilgjengelighet. Hva slikt koster nå har jeg ikke oversikt over. Men en dedikert kan fort koste 20000,- i året, VPS maks 1/4del av dette.

Så må vi ha penger til de som skal være med å drifte siden. Jeg tror at belønning i form av penger opprettholder engasjement. Blir det såpass at det blir no til overs så kan vi se på muligheten til å bestille artikler fra anerkjente fiskere.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune: hadde vært kult å kjøre noe som ligner på det sæxyloops gjør på innholssiden. Hva om 15-30 personer tar på seg å lage en artikkel/forside med jevne mellomrom (en gang i måneden eller hver 14ende dag).

Nytt innhold hver dag, og hvis mange nok bidrar så går man ikke tørr så fort heller. Og man kan få god bredde i innholdet.

Jeg bidrar gjerne :-)

Grunde

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegode ideer her. Om det skulle bli noen kroner til overs eller et evt. overskuddsprosjekt tenker jeg dette enten kan gå til rekruttering og hjelp av ungdom og ferske fluefiskere i startgropa, og donering til ideele organisasjoner som kjemper for villaksen eller jobber mot utbygging kraftverk.

Fint at skribenter og fluebindere kan få litt betalt for jobben også med artikler. Det hever kvaliteten på siden, og vil være til interesse for alle.

Endret av Ørreten
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune: hadde vært kult å kjøre noe som ligner på det sæxyloops gjør på innholssiden. Hva om 15-30 personer tar på seg å lage en artikkel/forside med jevne mellomrom (en gang i måneden eller hver 14ende dag).

Nytt innhold hver dag, og hvis mange nok bidrar så går man ikke tørr så fort heller. Og man kan få god bredde i innholdet.

Jeg bidrar gjerne :-)

Grunde

Noe nytt flere ganger i uka er drømmen ja. Og det er knall at du viser interesse, du gikk rett inn i exelarket nå <<l

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på grunde, sponser gjerne en tusenlapp jeg for og få dette til NÅ.

Men hvis man lager en nybegynner del på forumet som er gratis som rekrutter kan bruke, så trur jeg de blir såpass hekta ganske fort at 100-300kr i medlemskontigent for og få tilgang til resten, ikke er noe som helst problem

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er positiv til dette! Håper folk kan stille opp og bidra, og på den måten få litt eierfølelse til dette.

Litt lettere å vinkle ting positivt da.

Penger er vel stort sett ikke noe problem for de fleste gjengse personer i Norge, snarere tid og å gidde å bidra.

Går vi sammen om det, og mange drar i samme retning så får man det til.

Om jeg kan bidra på noen måte, så er det bare å si fra.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Stokkebekk redder kanskje stumpene enda en gang. TAKK!  

 

Jeg har forresten en kamerat som er _ALVORLIG_ datakyndig, han nevnte også noe om at han hadde servere stående. Nå veit jeg lite ang kapasitet osv, men kan snakke litt mere med han og evt sette deg i kontakt, hvis det skulle være av interesse? Penger slenger jeg gjerne i potten for at det ekte ffs skal bestå... 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...