Gå til innhold

New Zealand vinter 15/16


Olof Lilja

Anbefalte innlegg

Tänkte lägga ut lite från min kommande tur i vinter. Nu får vi nu se hur det blir med FFS men lever sidan kommer det bilder och historier från turen. Fått hjälp att ladda upp med flugor av en god vän och fantastiskt duktig flugbindare. Börjar med några bilder av det. Så hoppas jag att möjligheten finns kvar att dela mer. :)

ad958abb1ed113c73f5cc785eef563bb.jpgc9c0f1ed6dbacfd792778cc3fde01a76.jpgb45be71f4345b203b223ad9e5e738f52.jpg59a38c7ef2c56714f29fe3a0ec34041f.jpg

71a6ae4d38f18b86c8e0ed7ae9a40119.jpgbd09220e6a95d667284263dd1b4fe962.jpg

Endret av Lilja
  • Lik 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært få ting gir bedre tilfredsstillelse en når man realiserer noe man har drømt om lenge. Du kommer til å få det så bra.

NZ er mer en bare fiske. Det er en totalpakke som bare er helt fantastisk. Man føler en utrolig frihet. I alle fall gjorde jeg det.

Jeg misunner deg. Veldig!

Endret av Ruffen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror verkligen det skall bli bra jag med! :)

Vi har husbil så lätt att flytta sig runt och fixa mat osv. Första veckan kommer vi vara på östkusten på nordön.

Sen blir det ned mot sydön och vidare till Queenstown där vi tar flyger tillbaka till Auckland.

Några bra tips på fiske på norra delen av sydön mottas med stort tack! Vi har fått många intressanta tips till fiske men inte så många till fiskeplatser just där. Vi kommer ta dagarna som dom kommer och flytta oss dit det känns bäst.

Bara det att planera en sån här resa är spännade i sig själv. :)

Endret av Olof Lilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! 

Du har tatt skrittet helt ut her, vil jeg si. 4 uker a gitt...

De mørke realistiske nymfene øverst...er de fortyngede?  

 

När man först skall åka så långt får man ju ta det "helt ut". :)

Men skulle gärna vart där längre än 4 veckor med. 

 

Ja nympherna är förtyngda ganska rejält för att komma ned ordentligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...