Gå til innhold

Morsomme og ikke fullt så morsomme bifangster.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å satt torskeruse (nei det er ikke fluefiske) for å ha levende torsk gående til jul. Da fikk jeg like godt denne krabaten.

Det var ikke så gøy. Uff jeg fikk vondt av den. Skal ha vært redd inni der. Jeg fatter ikke hvordan den klarte dette. Rusa satt jo som et pølseskinn. Aldri hørt om før.

post-2078-0-11925800-1449186714_thumb.jpg

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fatter fiska etter laks i hele sommer(sesongen) og det han endte opp med var ei flyndre 4km opp i ei elv i trønder traktene  og ei gjedde oppe ved hokksund :D

 

han var ikke spesielt bli når han fikk se hue på gjedda kan man trygt si :D :D  sku gitt noen kroner for å hatt ett kamera som filma reaksjonen :D

 

sjøl har jeg ingen "bi fangst" knapt fangst å snakke om :P'

 

edit:

jeg har jo iofs 2 ganske spesielle bifangster :D 

hadde en tur i danmark med ei synkelie som var litt overkill, men eneste lina jeg hadde med meg ut fra hytta :P 

endte opp med en fin sø på 800gr og en grønnkrabbe som kløyp over lina og holdt helt til jeg måtte rive den av :D 

 

også her for ett par uker siden fikk jeg ei sjøstjerne som sugde seg fast i flua, ett desperat forsøk for å prøve å få bunnfisk siden SØ ikke var sugen :D 

Endret av Sverre Finnerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått:

-Gjedde, abbor og mort (!) på streamer når jeg har vært på ørretjakt.

-Flyndre, horngjel, torsk og sei på reke- og fiskeimitasjoner på sjøørretjakt.

 

Den kjipeste opplevelsen var en mort på 250g på tørrflue etter 36 timers resultatløst myggfiske i et vann i Østmarka i Oslo. Ganske skuffa da.

 

Den rareste bifangsten var nok en flyndre som tok en rosa rekeflue på veldig grunt vann. Skal innrømme at jeg er utrolig dårlig til å håndtere c&r på en sprelsk flyndre. Har ikke peiling på hva slags flyndre det var, men den var gråbrun og ganske slimete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått både fugl og fisk som bifangst. Og flaggermus, som altså er hverken fugl eller fisk. Har fått ål når jeg fiska etter regnbue og sik/abbor/gjedde når jeg fiska etter ørret. Men verst er at jeg har fått laks og ørret når jeg har fisket etter harr. Det svir litt. :D

Endret av Erik Eikre
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jakten på havabborn ble sykelig så har jeg lett og lett uten å få uttelling.

Da jeg fikk på en fisk som jeg kjente hverken var ørret, makkis, horngjell eller torsk trodde jeg at nå satt den endelig.

Jeg så abborformen på fisken å ble sinnsykt glad. Fikk den i hoven å hoppet å spratt i glede.

Glden gikk fort over til skuffelse å etterhvert ble jeg flau. I min glede, å siden jeg var i saltvann så la jeg ikke merke til fargene på fisken.

Jeg så bare formen. Den har røde striper. Grøss og gru. Her har jeg dratt opp en helt vanlig abbor.

Øya er det første man blir blind på har jeg hørt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner var ute å fisket sjøørret. Han så en pakke som fløt på sjøen og klarte å fiske den inn med flua. Spent å fæl åpnet han den. Den var fint pakket inn så noe kult måtte det jo være. Hva var det?

Jo ei skikkelig mannelure. Tro det eller ei.

Noen er syke i huet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de mindre hyggelige bifangstene jeg har opplevd å få er meg selv, en syklist, harr og flaggermus (tilfeldig rekkefølge).

Ellers har jeg fått på storlaks på ei lita nymfe da jeg fisket sjørøye, men det var mest moro, de få sekundene det varte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mye bjørk i bakslengen ved brunørret- fiske. I sjøen blir det jo av og til mye rart som jeg ikke kan navnet på. Her hvor jeg bor i Bergens-området har regnbueørret t vært en irriterende vanlig bifangst det siste året. Den er irriterende på mange måter, men spesielt fordi den ofte oppholder seg der jeg vanligvis fisker sjøørret og lurer meg gjerne et par sekunder før jeg avslører bløffen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...