Gå til innhold

Danielsson flugspø


Torleiv Grøndalen

Anbefalte innlegg

Det er en god stund siden Danielsson lanserte stenger, de var dyre som svin, og vistnok revolusjonerende. I følge reklamen i hvert fall, jeg fikk ikke testet da de forsvant ganske fort. Antar de ikke holdt hva de lovet, i likhet med mye annet. Nå er det plutselig en ny stang-serie der i fra:

 

http://danielsson-flyreels.se/danielsson-compound/

 

Og dette er jo kult! Stiller meg tvilende til at håndtaket gir meg noe "dæven", ei heller stanga, men skikkelig moro at Danielsson fortsatt kjører på!

Samtidig, så ser jeg med glede at de har laget opp den gamle fw og lw-serien <<l  Den er jo som kjent, adskillig penere enn den nye.

 

Også har de liner også!

Og verken stang, snelle eller snøre er ufine på pris!!

 

Blablabla, noen som har prøvd?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de Arctic Silver i næringen, skjønner jeg :-)

Må si dette var langt bedre rent utseendemessig, men tror uansett jeg avstår. For meg har tradisjonelt håndtak fungert helt greit til mitt fiske, og det vil det nok gjøre resten av mitt fluefiskeliv.

Tipper denne utgaven av Danielsson fluestang blir omtrent like populær som forrige, ihvertfall om prisen er like latterlig.

Men sneller er de gode på, og i tillegg til Original snellene er jeg lykkelig eier av LW4Seven (gamle modellen) i både silver og black :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går de Arctic Silver i næringen, skjønner jeg :-)

Må si dette var langt bedre rent utseendemessig, men tror uansett jeg avstår. For meg har tradisjonelt håndtak fungert helt greit til mitt fiske, og det vil det nok gjøre resten av mitt fluefiskeliv.

Tipper denne utgaven av Danielsson fluestang blir omtrent like populær som forrige, ihvertfall om prisen er like latterlig.

Men sneller er de gode på, og i tillegg til Original snellene er jeg lykkelig eier av LW4Seven (gamle modellen) i både silver og black :-)

4750,- for en #5..Virker til at de har tatt en kvart artic ja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mer edruelig prissetting enn ved forrige forsøk, da :-)

Veldig sånn fokus det har blitt på håndtak på fluestenger fra flere produsenter de senere årene, og de smoothe reversed western grepene som tradisjonelt er blitt brukt siden 600 tallet er visst ikke bra nok lengre.

Fokus er vel blitt flyttet til slike ting fordi de har innsett at det ikke er så mye mer å hente på klingene for øyeblikket ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mer edruelig prissetting enn ved forrige forsøk, da :-)

Veldig sånn fokus det har blitt på håndtak på fluestenger fra flere produsenter de senere årene, og de smoothe reversed western grepene som tradisjonelt er blitt brukt siden 600 tallet er visst ikke bra nok lengre.

Fokus er vel blitt flyttet til slike ting fordi de har innsett at det ikke er så mye mer å hente på klingene for øyeblikket ;-)

Det er vel der det er mulig å komme opp med noe "nytt og annerledes" (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel der det er mulig å komme opp med noe "nytt og annerledes" (?)

Åpenbart !

Men jeg er konservativ så det holder på dette området, og vil ikke ha noe slik tullball :-)

Jeg bruker ikke mine fluestenger til noe mer avansert enn å fiske med, og der kan jeg nok skylde på alt annet enn håndtaket på stanga når det går skeis ;-)

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...