Gå til innhold

Scott korkhåndtak


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en radian 855. Da stanga var ny var korken HELT strøken, ingen brune streker eller merker.

Nå som den er brukt et par sesonger begynner korken å falme. Det ser ut som at scott bruker et belegg oppå korken for at den skal se mye penere ut. Når dette slites vekk er det et annet syn. Sår og sorte striper/merker over alt.

Er det noen som vet hva de bruker? Nå ser egentlig korken ut som den kommer fra en stang til 1/10 av prisen..

Endret av Sindre S. Linn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott er kjent for å bruke kork av ypperste kvalitet på sine "top of the line" stenger, og selv har jeg aldri hatt noe å utsette på kvaliteten på korken på mine Scott stenget.

Kanskje du har vært uheldig med akkurat denne ?

Endret av Lars Ninive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korken på ei ny stang er bleket og selvfølgelig mer eller sparklet. Etterhvert  blir den merket av bruk. Rengjøring med f.eks  stålull scotchbrite paddder osv, fint smergelpapir osv vil fjerne møkka, men ikke bringe tilbake blekinga av korken, så kan en vurdere om det er vært å sparkle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Om det er en trøst så opplever jeg det samme med korken til Sage når stengene er godt brukt. Da står man igjen med noe som ligner vanlig, ordinær kork. Langt fra den superfinishen da stanga var ny. Har lært meg å leve med det, tror du må helspakle korken for å gjenskape den slik den var før du begynte å bruke stanga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...