Gå til innhold

Det værste er over nå.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Jeg klager ikke på været, men på årstida.

Affiserer ikke meg at andre, som ikke er så herdet som meg, går på en smell.

Selv vasker jeg hengepungen min i snøen om det er aldri så mye 45 minus, og blir faktisk litt viril av det.

I slike temperaturer tipper jeg Brun kryper opp i armkroken på dama og klynker som en hvalp ;-)

 

Kall det hva du vil - årstidsklaging/værklaging - refrenget du synger høres helt likt ut for oss som hører på klagesangen  :D

I slike temperaturer kryper ikke Brun opp i armkroken, men går ut og henter ved. Går. Ut. Henter. Ved. For å fyre mer. Det håper jeg enhver mann gjør i disse tider?  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb(i kulda) og middag, gikk jeg tur med bikkja i dag - som vanlig. Fantastisk godt når minus femten føles varmt, og man kjenner at detta er det man egentlig både er født til og ikke minst vant med. Tunge, rimdekte trær, puddersnø og total stillhet. Joda, vintern er faktisk veldig vakker. Dessuten gjør den våren enda vakrere. 

 

Er jo en mnd siden sola "snudde" allerede :)

 

EDIT

Endret av Olav Haug
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jobb(i kulda) og middag, gikk jeg tur med bikkja i dag - som vanlig. Fantastisk godt når minus femten føles varmt, og man kjenner at detta er man egentlig både født til og ikke minst vant med. Tunge, rimdekte trær, puddersnø og total stillhet. Joda, vintern er faktisk veldig vakker. Dessuten gjør den våren enda vakrere. 

 

Er jo en mnd siden sola "snudde" allerede :)

 

Godt sagt, Olav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flytt da for faen... Tuller, Jarle! ;) Skjønner greia di. Venter på neste varmeperiode sjøl, som forsåvidt er rett rundt hjørnet i følge meterologene, da blir det hytta i Vestfold og ørretfiske igjen! Både bukter, ffrost i ringa og flex er djupt savna nå, Som Indre Romeriking er vintern hard, kan lett forestile meg hvordan det er for en ekte innlandsgutt uten tilgang til sjø i januar-februar... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var ung husker jeg at det lå på -35 jevnt over 2 uker her jeg bor. Det var vanlig den gangen :P Og jeg er bare 19 år ;)) men nå er det verste over, planlegging av årets turer er i gang. Gleden med å sitte timesvis og binde 20 eksemplarer av samme flua er tilbake. Så syntes det ikke er så ille lenger jeg ;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var en tur i skogen i ettermiddag med bikkja. Utrolig vått etter alt regnet men fint like vel. Meisene var ganske ivrige og litt fjærmygg å se langs vannkantene. Var faktisk litt is her og der. Det overasket meg. Nå er det ikke snakk om mange ukene før man kan se de første vakene.

For en deilig følelse.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjørte forbi Glåmos i går. Det partiet ved brua som alltid ser så forbannet deilig ut var åpent og lå badet i solskinn. Det så rett og slett forbannet deilig ut nå også, selv med 1 meter snø på bredden. Direkte smertefullt! 

 

Men! Snart er vi inne i årets tredje måned dere :D

Endret av Emil Jamtfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå kan der være samme rakkeren med hele våren. Nå har jeg skadet meg så jeg går vel glipp av både steinfluene og det første myggfisket.

Håper det kommer masse snø og stiv kuling ut hele våren.

Endret av Ruffen
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan der være samme rakkeren med hele våren. Nå har jeg skadet meg så jeg går vel glipp av både steinfluene og det første myggfisket.

Håper det kommer masse snø og stiv kuling ut hele våren.

bare å komme hit til østlandet så er det lenge til våren klarer å bli kvitt isen på vannene... hva har du gjort?

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å komme hit til østlandet så er det lenge til våren klarer å bli kvitt isen på vannene... hva har du gjort?

Var bare litt knall og fall. Har fått beskjed om at jeg nok har knekt noen ribben. Det er jo ikke alvorlig men fy filleren så vondt. Og i tillegg hoster jeg.....

Problemet med dette er at det tar så lang tid å bli frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar en liten stund og bli frisk ja, men om en måneds tid så er det bare å fiske igjen, det eneste som kan stoppe deg da er smerter. for farlig er det ikke. Standard svaret for sånne skader er lev som normalt, smerten stopper deg i det som ikke funker. så er viljen stor nok er jeg sikker på at du klarer å sette på noe tørt og få ut flua for så og vente på prikkepetter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da!  I morgen drar jeg innover marka på ski - gnistrende føre og fantastisk stemning.  Fyrer bål ved vannene jeg fisker i om sommeren, prater litt med fiskene under snø og is for å høre hvordan de har det.  Tar en liten knall eller to for å få optimal svingferdighet i rustne telemarksbein på turen nedover mot koia hvor jeg skal bo.  Måke en liten rydning på tunet hvor jeg setter ut bålpanna og fyrer til langt på natt mens jeg ser på varmen og lar noen promiller sige på.  Skikkelig vinter er bra!

 

Enig  <<l

Jeg tok med Elisabeth og datter Amalie på flott skitur i vinterferien nå. Gikk mange kilometer, hadde med kaffe til oss voksne og kakao til den minste. Midt på fjellet pausa vi, med utsikt over minst 5 fjelltopper. Dagen før hadde jeg både glida og smørt ski i kjelleren til fattern på hytta. Alt var perfekt. Eneste som mangla var en perfekt vinterdag. Og DE vinterdagene er jo der hele tiden, om man velger å prise hverdagen i stedet for å forbanne den  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...