Gå til innhold

Det værste er over nå.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Nei det skal være sikkert. Jeg har prøvd dette før et par, tre ganger. Det tar noen dager før det blir bedre. Jeg har ikke tatt det på siden/bak før. Det som er det så ille er at jeg hoster.

Skal nok klare å vippe ei steinflue i et vak om uke eller noe. Krokusen blomsterer så det er liten vits i å raute om skismøring selv om det faktisk har dumpet ned noe hvitt i dag. Vinteren er over nå. Våren er i gang.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet meg etter ribbeinsbrudd selv og det verste var faktisk å ligge i ro. Nettene var krise! Klarte dra på meg matforgiftning i samme slengen. Spyinga var ille utrivelig! Men som det blir sakt - aktivitetsnivået regulerer seg selv. Bør være mulig å få fiska etter et par uker. Kanskje litt avhengig av om bruddet er på kastearmsiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet meg etter ribbeinsbrudd selv og det verste var faktisk å ligge i ro. Nettene var krise! Klarte dra på meg matforgiftning i samme slengen. Spyinga var ille utrivelig! Men som det blir sakt - aktivitetsnivået regulerer seg selv. Bør være mulig å få fiska etter et par uker. Kanskje litt avhengig av om bruddet er på kastearmsiden?

 

Skrekk&gru - tenk å spy med knekt ribbein! Det må ha vært helt forferdelig. Kan vel kun toppes av kronisk bronkitt. Du har min fulle sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synger svarttrosten av full hals. Tror ikke jeg vet om noe vakrere lyd en dette. Krokus som blomstrer og lyden av svarttrost gjør noe med kropp og sjel.

Snart vaker ørreten og sitt mest intense. Ingenting er så vakkert som vår!

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da passer det godt med påskeferie hos svigers i Hovsherad. Bare å komme med tips.. :rolleyes:

Vsnskelig å komme med tips når det fortsatt er is og snø på heia, men mjåvatnet er det faktisk veldig fin fisk. Så vet jeg at det er en fra Sirdal som alltid reiser til elva på sira rundt påsketider hvert år, som får fin fisk.

Jeg tørr ikke si de beste plassene mine, for her på Moi finnes det nesten ikke fluefiskere. Så når noen hører om stor fisk, setter idiotene ut garn i hele vannet og rensker opp!

Men kom deg litt opp på heia her så kan du faktisk finne flere fine vann;)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk krenket meg inn i skogen i dag for å høre på fuglene. Det var fantastisk. Starttrosten holdt konsert i fra en høy bjørk.

Satt å tittet i en bekk hvor jeg så det klekket fjærmygg og da så jeg jammen meg årets første vak.

For en følelse!

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nylig kommet hjem fra en tur i Glomma. Årets første kasting i vann med flue. Ikke et eneste innsekt å spotte, ikke et vak, kald vind og et og annet isflak som kom drivende. - Likevel lindret det abstinensene litt. Litt spennende var det også å skli seg utover isen mot åpent vann.

Endret av fender77
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her oppe i nord har isen i fjorden trukket seg akkurat nok tilbake til at jeg kan fiske SØ på favoritt-stedet mitt, og hver gang jeg tenker på tørrfluefiske føler jeg en trang til å ta med meg boksene med tørrfluer i garasjen, lukke døren, sette meg i bilen, vri om nøkkelen, for så å beundre fluene mens jeg sakte vader ut i de evige tørrflueelver...  eeengel

Men enn så lenge klarer youtube og forumet her inne å holde håpet om isfrie elver og vann levende.. bbboobies

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren for en fin tid vi er inne i nå. Det holder bare å eksistere. Fruen har stukket av med bilen frekk som hun er.

Så jeg ble sittende i sola med en kaffekopp i handa. Det er koselig å bare sitte å se på alt livet som har dukket opp. Biene i krokusen, maurene som strever rundt og ikke minst høre på fuglene som har begynt å varme opp stemmebåndene.

Ble rett og slett tatt av solreven.

post-2078-0-00445700-1458400392_thumb.jpeg

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så helt utrolig deilig å se vakende fisk igjen. Ikke bare et unnselig vak men beitende fiske. Det er en følelse om våren som ikke kan beskrives.

Vanskelig å være uenig i det. Jeg har vært så heldig å oppleve dette flere kvelder i løpet av påsken.

Dette har riktignok vært i sjøen, og de siste gangene så jeg tydelig at det var mye fjærmygg som klekket.

Veldig gøy å fiske på, og det blir artig å teste det i skogen i løpet av sommeren.

Riktignok vekker skikkelig jagevak fra sjøørreten helt andre instinkter i meg, men det går nok greit å trives med slik småvaking i skogen også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å være uenig i det. Jeg har vært så heldig å oppleve dette flere kvelder i løpet av påsken.

Dette har riktignok vært i sjøen, og de siste gangene så jeg tydelig at det var mye fjærmygg som klekket.

Veldig gøy å fiske på, og det blir artig å teste det i skogen i løpet av sommeren.

Riktignok vekker skikkelig jagevak fra sjøørreten helt andre instinkter i meg, men det går nok greit å trives med slik småvaking i skogen også ;-)

Sånn er det :-) Man oppsøker et man liker best. For meg er det en helhet. Jeg gikk en runde for å titte hvor langt våren har kommet. Jeg har vært litt bundet til sofaen i det siste så det var deilig. Jeg så buorm, frosk/padde, (det kan ha vært frosk, for jeg traff en fyr der for et par år siden som hadde funnet en skjelden frosk. Han var helt i ekstase) en flokk med stær, insekter, vak osv.

Bjørkefinken og bokfinken var skikkelig i gang pluss en masse andre fugler. Ikke minst svarttrosten.

Det er summen av alt dette med alle de gode luktene som gjør det så magisk for meg å være i skogen på våren

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, årets første fisk på tørt for min del ble tatt i ettermiddag. Ingen ørret så litt off topic, men en knøttliten harr. Sto ytterst på iskanten i Glomma og dælja en cdc-myggklekker 100% blindt. Gadd ikke mer og satte på en liten klinkhammer med gul foampost. Fikk plutselig se et vak inne ved iskanten 8 meter fra meg. Trodde først det var luft som kom ut fra under isen, men jaggu var det ikke et vak. Fikk lempa flua rett i vakringene og tror du ikke den tok? - Joda, 100 gram, men jæven hann så artig:)

Endret av fender77
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...