Gå til innhold

røldal?


Sverre Finnerud

Anbefalte innlegg

lurer på hvordan ørretfisket der borte er, da jeg har en kompis med leilighet der borte, så må det jo være muligheter for en fisketur til sommern, om det er noen prikkefanter i elvene der :) 

 

noen som vil sende meg i rett retning på pm eller her i det åpne fora, så settes det umåttelig stor pris på :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det var ikke mye respons her, og det er vel en grunn. Generelt er lavlandselvene i det området i Hordaland heller næringsfattige og full av småfisk. Tipper det blant annet skyldes at høyfjellet på vestvidda har mye sur granitt. Selve Røldalsvannet mener jeg har en bestand av standard vestlands-200grammere, med en og annen monster-kannibal. Ellers er Røldal og Valldalen inngangsporten til Hardangervidda fra sør, mot Litlos. Men da snakker vi om noen timers gange. For lett tilgjengelig fiske ville jeg kjørt opp på fjellet og fiska vannene mot Vågsli og Haukeli.

Endret av GeirD
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er fin fisk i Valldalselva. Har sett bilder av fisk på kilon+ på flue der. Den er vanvittig regulert, så mulig du må ha litt flaks med vannføringen. Fisker der ikke selv, kun basert på bilder fra folk med iPhone som ikke vet at de må slå av geotagginga ttongue 

 

(en teoretisk mulighet at jeg er blitt lurt av tekniske fiskenerds må tas med i betraktningen)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fin fisk i Valldalselva. Har sett bilder av fisk på kilon+ på flue der. Den er vanvittig regulert, så mulig du må ha litt flaks med vannføringen. Fisker der ikke selv, kun basert på bilder fra folk med iPhone som ikke vet at de må slå av geotagginga ttongue 

 

(en teoretisk mulighet at jeg er blitt lurt av tekniske fiskenerds må tas med i betraktningen)

Den greia der er litt stygg faktisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...