Gå til innhold

Fluestang på fly


Eivind Saurdal

Anbefalte innlegg

Jeg sender alltid mine firedelte pakket i et rør  i kofferten eller bagen verden rundt. Pakker masse klær rundt. Faktisk også uten rør får jeg problemmer med vekta.  Det Viktigste er stengene ikke får romstere rundt, hverken i tuben eller i bagen. Ikke et stangbrudd på mer enn 20 transatlantiske flyvninger  tur retur  med innlagte stopp og endel innenriks og i europa. Ikke bekymret for for stangbrudd, men at bagasjen ikke skal komme fram samtidig som meg, som har skjedd noen ganger. Snellene tar jeg i håndbagasjen, selvom fluesnøre kan skape problemmer i sikkerhetskontrollen utenfor europa/usa.  Da jeg drev med sluk/ havfiske sendte en stor tube som spesialbagasje. Prøvde å ta med en stang uten tube i hattehylla og det gikk ikke så bra. Den knakk. Fikke to emner her om dagen som var tapet sammen, lagt i vanlig koffert og to innenriksflyginger i Usa før turen gikk til Norge. Pakket riktig tåler stengene mye. Opplevd at en aluminiumstube ble overkjørt av en bagasjetrukk og en ved "falllemmmen"  ved bagasjebåndet i Bodø klemte transportrøret ovalt, men stanga overlevde i begge tilfeller. Lange stenger som tohånds laksestenger må gå som spesialbagasje.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...