Gå til innhold

Backwinder


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Jeg har mer og mer begynt å falle for Backwinder og lurer på å kjøpe en. Dere er noen her inne som har erfaring av den, er den bra? Det eneste negativ jeg har hørt er at den har en tendense å falle i stykker, noen som erfart det?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

138 gram veier troutmodellen, da fullrigga med backing, Evolo LB #4 og Hends Camou. Noe som vil passe de aller fleste firere. Diameteren(8,8cm) er sånn ca lik som Nymph Wide tenker jeg, men med ørlite mindre spolebredde.

 

 

post-1215-0-37574000-1451001291_thumb.jpg

 

post-1215-0-62215400-1451001265_thumb.jpg

Endret av Olav Haug
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kjell, jeg tror det kan være som et perfekt ekteskap. Må bare kjenne litt på vekt. Med ny line så er spolebredden ikke noe problem. Femi er greit. Det burde alle som kjører old school vite.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Det er nettopp det jeg har hørt Jan, men skjedde det ofte eller var det typ en eller et par ganger under er par år, eller hva snakker vi? Skal legges til at jeg ikke hørt det av mange men kun et par få. Nettopp derfor jeg spør.

Endret av Fredrik Leth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om spola datt under praktisk fiske, Jan, så kan du vel umulig ha stramma den godt nok inn på huset. Det er veeeldig mange turns og fine gjenger fra optimalt fiske og såkalt riktig motstandsjusteringsmodus, til at spola skal detta av, og særlig med den litt skråstilte og finspora sveiva... ;)

 

OBS: det kan være noe feilproduksjonssaker som jeg evt ikke har fått med meg, seff...  

Endret av Olav Haug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker ikke allverdens etter sjøørret, men jeg stilte vel inn motstanden på skruen i midten som jeg syntes var passe, så skjedde det når jeg dro snøre av spolen ved kasting. Skal en ha ut 20 -30 meter og skruen i midten følger med, så faller den av selv om den har aldri så fine gjenger. Det var iallefall det som skjedde meg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at det var et problem en periode med disse, men at det gjaldt noen sneller (første produksjon ?) og at det ble rettet opp.

Jeg leste mye om de før jeg kjøpte meg en, og tror jeg snappet opp noe sånt da. Men jeg røyk på en allikevel, de er jo bare alt for stilige...

Den jeg kjøpte har ikke noe problem med dette, og er en flott og problemfri snelle for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Kan jo def være noe barnesykdommer Truls. Det hagler jo ikke av kommentarer fra folk som har hatt problem - og det er jo positivt. Spennende snelle uansett som jeg føler at jeg har neglisjert litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo def være noe barnesykdommer Truls. Det hagler jo ikke av kommentarer fra folk som har hatt problem - og det er jo positivt. Spennende snelle uansett som jeg føler at jeg har neglisjert litt.

Mener det kun var snakk om barnesykdommer. Min er det null problem med.

Jeg digger designet. Får du tak i en, så er det bare å kjøpe mener jeg.

Flere sneller med hull som er stilige. I det hele tatt, for mange sneller som er stilige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har 3 Backwinder sneller, Trout, Seatrout og Big Game. Sistnevnte fikk aldri gleden av å bli med meg til NZ, så den ligger et sted i Norge - ubrukt. De to andre har blitt flittig brukt, og det er få sneller der ute jeg liker bedre. Må legge til at jeg alltid har likt den typen "bremseløse" sneller, og at jeg også har et knippe Danielsson Trad. sneller i snellekroken.

Seatrout snella skrudde seg løs helt i starten, men lit fett i gjengene løste det problemet. Sneller som er SÅ gode å fiske med krever gjerne litt ekstra kjærlighet. Det samme gjelder Trad. snellene. Men kjærlighet man gir bort kommer ofte tilbake med renter... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...