Gå til innhold

Winston B3x klasse 6


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg har lest veldig mye gode kommentarer om B3x i klasse 6, og har lett masse for å se om jeg kunne finne noen data på denne. Noen som har målt, eller vet hvor disse kan finnes?

Om noen som har prøvd den skulle ha lyst til å skrive noen ord om denne stangen, så mottas det med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg er også en lykkelig eier (men litt kjørt på de grønne da..) 

Har for det meste brukt litt tyngre femmersnører på den, og det fungerer bra.

 

Bruker den mye til tørrfluefiske og nymfefiske i elv.

 

Kunne vært gøy å høre hvilke snører andre bruker..?

 

BC

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget en b3x i klasse 7, og det er en knall stang. Liker den best med barrio SLXi i klasse 7, men det er rimelig tungt, kunne sikkert prøvd en klasse ned også. Coastal slow og fast i klasse 6, snowbee xs hoover i klasse 7 og airflo professional er veldig gode til syveren.

Men så spørs det om hvordan den er i klasse 6 i forhold til syveren. Har bestilt meg blanks, og gleder meg til å bygge den!

Om den en i nærheten av like god så kommer den til å havne veldig langt opp på lista over hvilken stang som blir foretrukket som førstevalg.

Forventningene er i hvert fall på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har endelig fått fisket litt med denne B3x'en i klasse 6, og du verden for en grom stang det har blitt.

Den takler omtrent de samme snørene som syveren synes jeg, man har bare bedre følelse av hva som skjer.

I forhold til syveren, så har den samme lette delikate tuppen, men det virker som det er mye lettere å få med bunndelen på sekseren,

Virker som overgangen er jevnere og at den jobbe dypere ned i klingen.

Syveren har vært en favoritt hos meg lenge, da den oppleves som lett og følsom. Jeg liker de samme snørene på sekseren, selv om jeg synes barrio SLXi i klasse syv blir litt tungt så går det så det griner å kaste med. Coastal i klasse 6 er nydelig, og det er det på syveren også...

Syveren føles mer utpreget toppet med en noe stivere bunndel. Tross dette oppleves den på ingen måte stiv og ufølsom.

Denne sekseren kommer til å bli mye brukt, og om dere ikke har testet minima4-ringer på noen stenger enda, så gjør det!

Snøret glir som en drøm gjennom disse!

post-2542-0-19257200-1456084851_thumb.jpeg

post-2542-0-19021000-1456084866_thumb.jpeg

post-2542-0-81581400-1456084878_thumb.jpeg

  • Lik 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...