Gå til innhold

"Nye" guideline liner


dryhunter

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

Jeg har ikke guidelinesnørene med den nye coating, men hvis de fortsatt er lagd av Scientific Anglers er det nok den coatingen det bruker på en del oem snører.  Jeg har flere av disse . Beskrivelsen i guideline katalogen passer i hvertfall.  Min erfaring at den passer bra i varme strøk og ned til en fire fem grader da jeg synes den blir i stiveste laget. Så er det snakk om samme coating er det en forbedring.

Endret av Terje Bendiksby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fikk testa det nye Presentation-snøret under demoen til Guideline i åpninga av Holmendammen forrige tirsdag.

Brutalt bra!

Dessverre har ikke min lokale pusher fått dem inn ennå.

Her er det bare å ta av seg hatten for Guideline som har greid å lage et allerede glimrende snøre enda bedre.

Har prøvd et par andre nano-nivinninger(ASI/Snowbee) den siste måneden og ingen av dem er i nærheten av å kunne matche en godt smørt Presentation.

Alt for mye minne i begge to.

Uhorvelig mye minne.

Og sånn som dem tidvis synker a gitt...

 

KjellG.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper forandringen er til det bedre. I mitt miljø har de fleste fisket med guidelinesnører de siste årene, men vi har alle erfart at snørene har svært lite holdbar coating, disse snørene blir raskt "oppbrukt". Her er 4cast spesielt en synder. Dersom den nye coatingen har en lengre holdbarhet og er mer slitesterk så tror jeg dette var et steg i riktig retning. 

Hva er årsaken til at snørene har blitt introdusert i ny coating? Ny leverandør? Problemer med at snørene ikke er slitesterk nok ? Synkende tupp ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Øyvind S,

Evolve linene har fått en ny type coating som inneholder bedre flyteevne i hele lina og spesielt mer velflytende tupp. Videre er linene hardere og glattere enn før. Som gjør dem bedre når det er sommervarme og de blir mer slitesterke og mindre utsatt for krakkelering.

  • Lik 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har fått bedre flyteevne har da diameteren foranderet seg?

 

Diameteren på linene har jeg ikke målt, det er ikke sånt jeg bryr meg så mye om når jeg tester liner eller fisker med dem. Jeg er mer opptatt av hvordan de er å kaste med og oppførsel i lufta etc.

 

Er linene lettere da hvis de har bedre flyteevne?

Nei de er ikke lettere, det er annen type coating som sørger for dette. Flyteegenskaper handler også om kjemi.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diameteren på linene har jeg ikke målt, det er ikke sånt jeg bryr meg så mye om når jeg tester liner eller fisker med dem. Jeg er mer opptatt av hvordan de er å kaste med og oppførsel i lufta etc.

 

Nei de er ikke lettere, det er annen type coating som sørger for dette. Flyteegenskaper handler også om kjemi.

 

Diameteren på linene har jeg ikke målt, det er ikke sånt jeg bryr meg så mye om når jeg tester liner eller fisker med dem. Jeg er mer opptatt av hvordan de er å kaste med og oppførsel i lufta etc.

 

Nei de er ikke lettere, det er annen type coating som sørger for dette. Flyteegenskaper handler også om kjemi.

Hva er du seriøs eller,betyr ikke diameteren på lina noe?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du seriøs eller,betyr ikke diameteren på lina noe? ????

Det gjør den helt klart, jeg vil f.eks ikke ha for tynn runningline slik at mending blir noe kødd under elvefiske.. Jeg er mer typen som tester ting i praksis Tom og ser og føler hvordan ting fungerer. Om det er 0,02mm her eller der blåser jeg i. Jeg bruker ikke tid på å sitte med micrometer eller skyvelær.. Det er andre hos oss som har denne type kommunikasjon med fabrikken. Jeg er "feltmann".

  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør den helt klart, jeg vil f.eks ikke ha for tynn runningline slik at mending blir noe kødd under elvefiske.. Jeg er mer typen som tester ting i praksis Tom og ser og føler hvordan ting fungerer. Om det er 0,02mm her eller der blåser jeg i. Jeg bruker ikke tid på å sitte med micrometer eller skyvelær.. Det er andre hos oss som har denne type kommunikasjon med fabrikken. Jeg er "feltmann".

Det jeg snakker om er den påståtte bedre flyteevnen du snakker om:

Er da diameteren den samme som en som ikke flyter like bra.

Jeg snakker ikke om skytelinen,men om lina som skal flyte bedre på grunn av coatingen.

Hva er det med coatingen som bedrer flyteevnen hvis det ikke dreier seg om diameter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...