Gå til innhold

Lts Across 10' 6/7/8


Bjørn Rune

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd lts across enhånds i kl 6/7/8? Kom vel på markedet i fjor om jeg ikke tar feil.

Tenker å kjøpe en ny enhånds til laksefiske, hovedsakelig for bruk med vannkast/spey. Også interessert i å høre om andre gode stenger til dette formålet, primært rundt 10 fot og klasse 7/8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den. Veldig god stang hvis du kun skal speye med den. Brukte 19-21 grams klumper på den. Stanga er lett å spenne opp, og den har en relativt kraftig bunndel. Syrstad har bygd stanga for at det skal være lett å oppnå lange, gode kast uten å være nødt til å treffe 100% på innkastet.

Jeg solgte den og kjøpte Scott radian 10' #7. Den eneste grunnen til det var at jeg ville prøve noe litt raskere.

Det er vel heller ikke til å stikke under en stol at byggekvaliteten på Scott er ganske mange hakk over mange av stengene som er produsert i Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding. Er det etter ditt syn stenger som gjør denne jobben vesentlig bedre, eller holder across seg i toppsjiktet? Til den prisen LTS forlanger kan man jo stort sett velge mellom nesten samtlige merker og fabrikkanter.

Har hatt scott selv, virkelig premium kvalitet og finish. Ble riktignok aldri helt fortrolig med den grove diameteren på klinga, men det er sikkert en smakssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTS sin across er etter mitt syn helt i toppen sånn kastemessig. den klarer det som er målet med stanga, spenne opp uten at alt må være perfekt hver gang. Og kraft er det i massevis. For meg ble den litt for myk, og ville ha noe enda vassere.

Hva slags scott-stang hadde du?:) det har jo skjedd litt forskjellig hos de fleste merker hvis det er noen år siden du hadde scott.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det høres ut som en stang som vil passe mitt bruk meget godt.

Men så var det pris kontra kvalitet, garanti og tilgang på eventuelle reservedeler da.

Hadde en Scott t3h, 15' klasse 10. Fantastisk nydelig stang, bortsett fra at jeg ikke fikk godfølelsen under kasting. Min teknikk, eller manglende sådan, var kanskje ikke helt der med t3h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LTS har ikke samme garanti som scott osv. Men jeg har lest litt og fått med meg at syrstad og co. Gjør en god jobb hvis uhellet skulle være ute og du knekker en stangdel eller noe sånt.

Korken er ikke av samme kvalitet som på min radian, det er Hvertfall sikkert, Men kanskje den er mer enn god nok likevel. Ellers er kvaliteten på bygget veldig bra i mine øyne.:) PS. Det skal komme en across 10' 8/9 nå også. Den er kanskje enda drøyere og mer basert på de som utelukkende bruker enhånds til laksefiske.

Kjenner ikke t3h, men jeg har forgjengeren, t2h 1409. Kan vel forstå hva du mener med grov bunndel sammenlignet med andre stenger hvis den er lik min t2h. Synes ikke radian er noe Grøvre enn andre i de tilsvarende klassene. Med unntak av noen sage modeller som er nesten skummelt tynne. (Cirka 489 f.eks)

Teknikk og den biten der kan vel være vanskelig, men jeg har hatt flere stenger jeg ikke har likt veldig godt i starten, prøvde med andre snører og plutselig var det en favoritt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...