Gå til innhold

Finnmarksvidda


Leon Vikre. L

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg sitter å funderer på å ta en tur til Finnmark sommeren 2016. Lurer da på om det er noen her inne som har vært der? Som har tips til vann/elver et godt stykke inne på vidda.

 

Det høres ut som en god plan! 

 

Det er utallige områder å utforske på Finnmarksvidda og du kan veide der hele livet uten å bli lei og uten å ha oppdaget en brøkdel av alle mysteriene. Jeg holder på med å planlegge årets ekspedisjon på vidda sjøl akkurat nå. Du kan feks dra til Laksefjordvidda, Gallok, Stabbursdalen, områdene rundt Iesjavri, grenseområdet mellom Kvænangen og Kautokeino. Og mange fler. Ta en titt på Torgeir Dahl sin youtubekanal så får du bra med inspirasjon og forslag! 

 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på utrolig mange turer på Finnmarksvidda. Jeg har et råd. Ikke spør deg til råds og gå i fotsporene til andre. Plukk deg ut et område og dra dit. Sjelden fiasko,

Det er et veldig godt råd. Skal meget godt gjøres å gå bom hvis man gjør bittelitt research. Det er latterlig mye bra fiske i Finnmark. 

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en god plan! 

 

Det er utallige områder å utforske på Finnmarksvidda og du kan veide der hele livet uten å bli lei og uten å ha oppdaget en brøkdel av alle mysteriene. Jeg holder på med å planlegge årets ekspedisjon på vidda sjøl akkurat nå. Du kan feks dra til Laksefjordvidda, Gallok, Stabbursdalen, områdene rundt Iesjavri, grenseområdet mellom Kvænangen og Kautokeino. Og mange fler. Ta en titt på Torgeir Dahl sin youtubekanal så får du bra med inspirasjon og forslag! 

 

 

høres bra ut :) skal ta en titt på youtube.

lurer også på hva skal slags transportmiddel som du har brukt inn på viddda? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut :) skal ta en titt på youtube.

lurer også på hva skal slags transportmiddel som du har brukt inn på viddda? :)

Beina er et godt valg. Sykkel kan være genialt hvis du skal inn anleggsveien ved adamsfjord før bom åpner 20 juni....

Ellers er kart en moro ting å leke med, veldig mye fiske utenom vidda også i Finnmark. Er blå prikker og streker overalt, mange av dem får svært sjelden besøk....

  • Lik 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut :) skal ta en titt på youtube.

lurer også på hva skal slags transportmiddel som du har brukt inn på viddda? :)

 

Bare å ta beina fatt! Anbefaler også Thorbjørn Tufte sine bøker om Finnmarksvidda. Der har du mye bra lesestoff i vinter :)

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...