Gå til innhold

Snøre til Switchstang 11" #8


Ryggknekkeren

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg ønsker innspill til det ultimate switchsnøret, som må passe til 11"#8 stang, 21-22gram. Jeg kaster 70% vannkast og resten over hodet med denne stanga. Er selv svak for multitipsnører ala Guideline Switch Multitip, DDC connect og Rios Versitip short, men jeg vil gjerne høre hva andre har erfart.

Vh Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor "må" det være 21-22 gram for en 11" #8 switch stang? Hva sier produsenten selv og ikke minst, hva skal du bruke utstyret til? Når det gjelder switch stenger er min erfaring at klump/ linevekt gjerne er noe annerledes. Jeg har for eksempel en switch stang #8 som yter best på vannkast ved ca 30 gram... Har testet for eksempel med Wulff Ambush triangle taper i # 8 og dette er altfor lett til stanga. Må nok opp i #10 før det begynner å skje noe interessant. Men: det er klart at hvis du går såpass mye opp i vekt så blir det ikke spesielt hensiktsmessig å løfte snøret "over hodet" som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gramvekt til stangen er oppgitt av produsenten. Stangen skal brukes til laksefiske i små og middels store elver under vanlige "sommerforhold". Der kaster jeg stort sett ulike varianter av speycast men også av og til over hodet. Jeg ønsker derfor innspill til snører som passer til dette "switch"fisket,og snøret må da selvfølgelig produseres i riktig gramvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags stang er det snakk om? Noen av de med oppgitt kastetevekt har oppgitt vekt for overhodet-kast eller ved enhåndsbruk.

Ingen fare å gå opp noen gram som regel, men det er vanskelig å finne noe som fungerer 100% til både overhodet og tohånds spey.

Prøv guideline multitip, jeg likte det ganske godt, men gikk etterhvert over til et rent klumpsystem fordi det gir litt flere muligheter mtp. Densiteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...