Gå til innhold

Ny "fiskeregel" i Hemsil.


OleKrS

Anbefalte innlegg

Dette er jo bare ren og skjær tullprat, finnes ikke korrupsjon i justervesenet! Må ikke skrive slik i denne seriøse tråden.

 

På Hadelandsskauen har vi heldigvis papirene i orden med nyansatt forvalter for et par år siden. Så de søker nok ingen ansatte akkurat der. Evt. tvil om papirer får du nesten ta opp med den nyansatte. Men det skulle være i orden der i gården etter Snellingen i førersetet i en mannsalder. Er det en ting han skal ha så er det å følge reglene. Alt etter internasjonal forskning!

Evt. kan du spørre Insjøenes Rike Vanneiergunneierlag avd Hadelandsbataljonen, men de svarer ikke på henvendelser annet enn under skjulte aliaser og kodenavn rundt i sosiale medier, evt. under andres navn. Dette da de har gått på noen blemmer før, og måtte si offentlig unnskyld for uanstendig oppførsel.

Der tar du nok grovt feil Marius de har nå leid inn synsernes landsforbund for å gå tidligere styre i sømmene da det tydeligvis har blitt utført mye justeringer på øyemål og synsing ut i fra bilde bevis. Siste hendelse var en Håv justert ut i fra antatt vekt på justerloddene. Derfor valgte de å ta inn synserne som jo er best på dette fenomenet synsing. Så fra 1/5.2016 må man avlegge fagprøve i prøving og feiling samt muntlig eksamen i vridning og måling for å i det heletatt få vaske gulvet inne hos justervesenet!

Høres jo ut som en meget bedagelig jobb som oppsyn da når alt er så rosenrødt bortpå skauen der! Til og med internationalisert! Må være ordna arbeidsforhold også! Tror jeg kunne tenke meg å sitte under en gran der borte spikke på et fenalår, synse om hvordan vekta mi funker og få betalt for det mot å sjekke ett og annet fiskekort.

Kan være at de er allergiske mot synsere og forståsegpåere? Fikk svar hos de direkte jeg ved en hyggelig henvendelse! Lederen i IRV avd H kunne melde om generelt god kok og mye spennende planer for fremtiden! Både slips og sixpence var kjøpt inn og pussa til sesongen setter i gang!

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til fagprøve i prøving og feiling, samt muntlig eksamen i vridning og målin, foreligger det krav om fagbrev i renhold, for i det hele tatt å få vridd om ei fille inne hos justervesenet! Ikke undergrav fakta!!

Hva dresskoden anngår, ryktes det at det er langt igjen til en avtale ligger på bordet. "Sirkus klovnene" har satt seg fullstendig på bakbeina, og ligger i knallharde forhandlinger med "mytekara" om hvorvidt det skal være krav om gitte farger på slipset under forskjellige klekkinger. "Krikken klanen" hevder sin rett og vil tvangsinnføre nystrøkne hvite skjorter, samtidig som "kritikarane ved benka" allerede har bred enighet om å ta i bruk dobbelspent "kyss meg i ræva frakk". Hvor dette spetakkelet ender, vil nok tiden vise.

PS. Siste nytt fra "Tuv bataljonen": "Om ikkje ei avtale ligg klar i løpet tå neste viku, ere ikkje anna utveg enn å satse alt på sjølsnikkra vesta tå villmink.."

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egenhendig vært med å sette opp disse "Vading forbudt", "Fiske forbudt", "Røyking påbudt" og "Kun oppstrøms tørrflue" skiltene langs elva, og mener meg fritatt for både dresskoder og dårlig fiskevær i elva.

Det siste har ikke tilfredstilt mine krav, så håper folk tar seg sammen i dalen heretter !

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egenhendig vært med å sette opp disse "Vading forbudt", "Fiske forbudt", "Røyking påbudt" og "Kun oppstrøms tørrflue" skiltene langs elva, og mener meg fritatt for både dresskoder og dårlig fiskevær i elva.

Det siste har ikke tilfredstilt mine krav, så håper folk tar seg sammen i dalen heretter !

Helt enig Lars!

Dette med været der oppe burde virkelig vært oppe i lyset. Jeg forsøkte en dialog ang dette tidligere, men fikk beskjed om at det var solskinn i elva året rundt og at jeg måtte slutte å sabotere.

Ang. videre beskyldninger for uredelige forhold i justervesenet - er det en slags "svertekampanje" vi bevitner?

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Lars!

Dette med været der oppe burde virkelig vært oppe i lyset. Jeg forsøkte en dialog ang dette tidligere, men fikk beskjed om at det var solskinn i elva året rundt og at jeg måtte slutte å sabotere.

Ang. videre beskyldninger for uredelige forhold i justervesenet - er det en slags "svertekampanje" vi bevitner?

Hva er det du insinuerer Mr Book? Svertekampanje? Etter over 25 års erfaring med å justere fjørvekta mi hos justervesenet kom jeg inn døra her om dagen. Der satt det en ung jypling med dobbelt spent frakk, slipset på huet og en hoverende laidback holdning og skulle fortelle meg opp å ned på vekta mi! Han kunne også informere om nyansettelser over en lav sko! Her var det tydelig penger og personlige motiver som lå til grunn! Kan ikke annet en å konkludere med korrupsjon fra topp til tå! Hvor kom denne moppen i fra?? Fra nå av skal vekta justeres og kalibreres hos NASA!

Lars du må slutte å fantasere nå! Tipper du holdt kartet opp ned og kjørte feil vei i krysset på Fagernes igjen! Er da aldri dårlig vær her i dalen! Senest i går sto jeg oppi Åsen å så ned på en stilleflytende isfri elv bada i sol! Ikke et tegn til hverken vind eller andre ulumskheter! Hadde jeg ikke vært opptatt med ski på beina hadde jeg fort trodd det var høysesong! Fisken vaks steady som aldri før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du insinuerer Mr Book? Svertekampanje? Etter over 25 års erfaring med å justere fjørvekta mi hos justervesenet kom jeg inn døra her om dagen. Der satt det en ung jypling med dobbelt spent frakk, slipset på huet og en hoverende laidback holdning og skulle fortelle meg opp å ned på vekta mi! Han kunne også informere om nyansettelser over en lav sko! Her var det tydelig penger og personlige motiver som lå til grunn! Kan ikke annet en å konkludere med korrupsjon fra topp til tå! Hvor kom denne moppen i fra?? Fra nå av skal vekta justeres og kalibreres hos NASA!

Lars du må slutte å fantasere nå! Tipper du holdt kartet opp ned og kjørte feil vei i krysset på Fagernes igjen! Er da aldri dårlig vær her i dalen! Senest i går sto jeg oppi Åsen å så ned på en stilleflytende isfri elv bada i sol! Ikke et tegn til hverken vind eller andre ulumskheter! Hadde jeg ikke vært opptatt med ski på beina hadde jeg fort trodd det var høysesong! Fisken vaks steady som aldri før!

Du kan jo forsøke deg hos NASA, men der kreves en vitenskapelig forankring i både kvalitativ og kvantitativ forskning og deres fordeler og ulemper. Det finnes jo utrolig forskjellige variabler mellom disse to.

Det åpenbare forslaget er jo å gjøre en kvantitativ oversikt av fiskevekter langs Hemsil og deres nøyaktighet/unøyaktighet og sette opp et gjennomsnitt. Men der kommer det også mange variabler - har noen stilt inn vekta si med vilje enten opp eller ned alt etter hvilken bataljon de tilhører? Er smøreolje nok til å gjøre vekta nøyaktig på Mclean håver? (Det er jo nettop derfor vi har justervesenet, for å gi en fasit på enhetsdefinisjoner). Skal man gå for et spesielt utvalg av folk langs elvebredden, eller slå alle over en kam? Urfolk kan jo slå uheldig ut i statistikken angående fiskeskrøner så er nok best å holde de utenfor, i tilleg til rookies med sirkuscap og flippskjegg.

Eller vi kan gå for en kvalitativ metode hvor vi intervjuer en liten andel randomiserte enkeltpersoner hardt og intensivt. Dette må gjøres over flere dager for virkelig komme til bunns i sammenhengen person, indre følelsesliv, identitet og fiskevekt. Personlige erfaringer og følelser vil nok helt klart spille inn på feltet å gi utslag på vekta. Men da får man ikke tatt hensyn til vær og vind, samt oppdrett/tamvekter og ville vekter. Akkuratt det med tamme og utemmede vekter og deres atferd spiller særs en stor rolle om man skal operere med radiomerking av vekter. Da bør alle korta på bordet før et slikt prosjekt og før man slår seg på brystet. Ellers kan man jo risikere å få forskere på nakken, og det er en vanskelig knipe å komme ut av.

Jeg svarer for å gå for en kombinasjon. Det er fullt mulig å finne empiri for begge metoder blant alle rapportene fra elveeierinntektskrevergrunneierlaget.

Da gjenstår det bare å utføre en forskningsrapport med nøye angitte kilder i apa-standard og tilhørende forsidemal, og skrivestørrelse 12, med 1,5 i linjeavstand.

NASA opererer ikke med det tynne og simple spillekortet som heter jantelovbemerkninger og likende overtramp. Regner med de ser helt bort fra moppbetegnelsen å feier gulvet med akkuratt det utsagnet. De fleste skibomser jeg ser har ofte en strikket mopp på hue med det nyeste og mest trendy Mariusmønster - selvsagt oppkalt etter meg, sjefsmoppen. Men det er jo åpenbart urelevant ang ditt bruk av ordet mopp, og det bør iallefall ikke brukes i sammenheng med ordet boms.

Jo jeg er enig med deg - dette er en jobb for NASA. Vi bør få med oss Hawkings på laget nå som de endelig etter hundre år har funnet ut Einstein hadde rett. Regner med han er blitt arbeidsledig etter dette. Da bør man til slutt anta man kan få et nesten riktig k-faktor tall. Det er jo gjeldende standard og særs nøyaktig på store ørreter, eller var det mest nøyaktig og relevant på små ørreter? Det er jaggu et spørsmål for NASA, for andres erfaringer blir jo bare synsing.

Venter i spenning på forskningsrapport hvis mopper også kan få innsyn. Dette vil jo være piece of cake å tromme sammen når man alltid har forholdt seg til internasjonal forskning.

Ang. fortsatt pågående anklager om korrupsjon i justervesenet vil jeg råde til å skrive et leserbrev/artikkel til alt om fiske. De er korrupte som f.. og utfører gjerne vennetjenester. Men hysj hysj.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå fortsatt av den oppfatning at fassongen på bremmen fortsatt er roten til alle problemer og dævelskap. Det skulle vært slått hardt ned på flatbremmer og sirkuscapser da de første dukket opp. Nå er det nesten umulig å få bukt med. Er omtrent som å bli kvitt ulovlig utsatt gjedde av tvilsom avstamning, kun rotonon som hjelper.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå fortsatt av den oppfatning at fassongen på bremmen fortsatt er roten til alle problemer og dævelskap. Det skulle vært slått hardt ned på flatbremmer og sirkuscapser da de første dukket opp. Nå er det nesten umulig å få bukt med. Er omtrent som å bli kvitt ulovlig utsatt gjedde av tvilsom avstamning, kun rotonon som hjelper.

 

Trodde rotenon tok knekken på ting med gjeller? Mulig en god klunk rotenon i kaffekjelen er nok til å ta livet av folk også, ikke vet jeg! Et annet alternativ er at jeg misforstår fullstendig og at det er ørreten i hemsil som har startet med utbredt bruk av flatbremcaps. Det skulle ikke forundre meg om fisken i en så til de grader trendy elv var den første til å adaptere siste skrik innen hodeplagg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars du må slutte å fantasere nå! Tipper du holdt kartet opp ned og kjørte feil vei i krysset på Fagernes igjen! Er da aldri dårlig vær her i dalen! Senest i går sto jeg oppi Åsen å så ned på en stilleflytende isfri elv bada i sol! Ikke et tegn til hverken vind eller andre ulumskheter! Hadde jeg ikke vært opptatt med ski på beina hadde jeg fort trodd det var høysesong! Fisken vaks steady som aldri før!

Det er dårlig fiskevær jeg er frustrert over ! Når man har betalt såpass godt for fiskekort, så bør kortselhet kunne gi garanti for skikkelig klekkevær.

Jeg vil ha god temperatur, litt yr i luften, og slevfølgelig vindstille.

Men neida, kun et par dager i sesongen har det vært optimale forhold !

Og så jeg som har reddet mink fra å gå i lumske feller, og generelt vært en gentleman i elva i alle år . . .

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...