Gå til innhold

Dedikert snøre til tørrfluefiske etter ørret i elv.


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

Om man skal fiske på en fisk som står 5 meter unna, blir det ikke da mer fornuftig å snakke om fortommens egenskaper og ikke fluelina? Blir ikke mange meterne med line utenfor stangringene.

Det er helt riktig. Jeg hadde tenkt å komme til det så snart jeg får svar på om 5-meters fiskingen foregår bakfra. Jeg har et praktisk eksempel jeg tenkte å dele her.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nei, det er ingen spøk. Setter du en 7'er line på ei 5'er stang så kan du (lettere) legge presist ned der du ønsker på korte avstander - det er jo mer plassering av lina enn kasting vi snakker om her. Ikke plasker det nevneverdig heller ettersom det ikke blir noen linehastighet. I noen tilfeller vil det fungere. Det spørs om du går med sekk osv.

 

Disse 5 meters situasjonene - da går du på fisken bakfra?

Hehe, ja da er jeg med :)! Du har nok sikkert flere års erfaring i forhold til meg, så trikset med tyngre line var ukjent, men hører jo at det er logikk i det :). Går på fisken skrått bakfra ja, som oftest hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fått snurra inn Rio Trout LT på ei snelle nå, så da håper jeg at det blir bra. Blir ikke noe fisking i morgen, men håper jeg får en halvtime på gresset før jobb. La merke til at siste metern i front på snøret var ganske likt sharkwaven min fra SA. Er det Rio sin 'superflytende' tupp, eller har jeg fått feilvare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...