Gå til innhold

Fisk på Sunnmøre


kols

Anbefalte innlegg

Fredag den 16 April var dagen da jeg skulle fiske uansett, garderte meg faktisk med slukstang om jeg fann ut at det blås for mye til å fiske med flue. Heldigvis var det ikke mere vind enn at jeg kunne dra ned til favoritt vannet med fluestangen min. (9'' 5'er). Jeg bann på en tørr flue (mygg etter eget mønster, svart med grå hale og hackle). Etter tre kast hadde jeg dratt opp to ørreter (små var de 100- 150 gram), og hadde også 6 tilslag på samme flue. Det var nesten for godt til å være sant, merket nesten ikke at jeg var begynnt å bli våt. Men etter to timer med fisking og øsende regn var jeg så våt at det ble umulig for meg å skifte flue, pga skjelving. Så da dro jeg hjem...

Men det jeg ville fortelle er at; tørrflue sessongen er startet her også ;)

 

Hilsen fra Kjetil som avspasserer resten av dagen for å fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute igjen igår, fikk en ørret på 300 gram, synd jeg ikke har digitalkamera for å bekrefte dette.

Fikk også tre fisker til, men tror klekkingen er lav her enda... jeg såg lite vak og fisken var ikke veldig bitevillig.

Men vi har vertfall startet sessongen, noe som gjør meg glad :D

 

Oi hadde glemt det... kanon side dette, dere kommer til å høre mere fra meg i tiden som kommer.

Ha en kanon fiske sesong alle sammen.

 

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

I dag va ej en liten tur nede på "Demma" som e i nærheten av der ej bor. Ej brukte en maurimitasjon med vinga, og på første kastet fikk ej napp! (noke ej aldri he fått før). Et par kast til og ej hadde fast fisk. Ej vart skikkli irritert da den satte seg fast i ei vannlilje, men ej fikk den inn til slutt. Den va berre 100 g. men det e min første fisk me fluestanga.

 

Ej fann nokre insekt ej tru e steinfluenymfer i magen.

 

Endelig fisk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Var ute igjen igår' date=' fikk en ørret på 300 gram, synd jeg ikke har digitalkamera for å bekrefte dette.

Fikk også tre fisker til, men tror klekkingen er lav her enda... jeg såg lite vak og fisken var ikke veldig bitevillig.

Men vi har vertfall startet sessongen, noe som gjør meg glad :D

 

Oi hadde glemt det... kanon side dette, dere kommer til å høre mere fra meg i tiden som kommer.

Ha en kanon fiske sesong alle sammen.

 

Kjetil[/quote']

 

Etter å ha vært borte en stund, så er jeg nå sterkere tilbake med nytt brukernavn/alias... håper å kunne rapportere hva som skjer her på søre sunnmøre.

 

Hmm husket ikke passordet mitt og vet ikke hvilken e-post adresse jeg brukte, så dermed ny konto :P

 

Men uansett, her kommer det forhåpentlig mer, har nå også anskaffet meg en ny fluestang og digitalkampera, så er jeg heldig klarer jeg å få sendt noen bilder av ting jeg har fått på flue.

 

Skal se om jeg klarer å finne krabben jeg fikk på flue ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var slutt på den tiden romsdalinger og sunnmøringer så på hverandre som fiender, men det er tydelig at fogderistriden fortsatt lever gitt laugh.png' alt=':lol:'>

Går nok ikke over til fienden nei, har vært utsendt spion i noen år, på tide å trekke seg tilbake til kjente trakter igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei' date=' ikkje saå mange no for tida, men ut i februar-mars brukar det å kome litt folk å fiske.[/quote']

 

men det bør vel være mulig å få en SØ på denne tiden også, særlig nå når man har skikkelig høst temperatur på sunnmøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...