Gå til innhold

Laksefiske med enhånds?


Anbefalte innlegg

ja det går fint an , i sommer tok jeg en laks på ca 11-11,5 kg på en femmerstang med 0,22 fortom og det gikk helt fint, det skal da sies at jeg var da ikke ute etter laks da den smalt på, det var sjøørreten jeg var ute etter å lure , og hadde da ikke drømt om å få på noe så stort på det utstyret og en flue i størrelse 12 eller 14. men det gikk og jeg fikk den på land etter ca 1 time og 15 min ved hjelp av en kamerat som kunne taile den for meg , hadde jeg vert alene hadde jeg blitt stående mye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

jeg har ingen verdens ting med denne tråden og gjøre, men melder meg på like vel! det er jo bevist i flere samenhenger at storlaks kan ta på lett utstyr! husker her i fjor en gang, guttungen fra nord som tok storlaks på lett utstyr.. å personlig så mener jeg altalaks kan lavær med spydighetene sine.. vist du har den innstilingen når du er guide forstår ikke jeg at noen betaler deg.. litt positivitet hadde kansje fått denne tråden på rett kjøl igjen?  ;) men til han som startet hele tråden: stå på! laksefiske med enhånds har jeg prøvd, og det skal jeg gjøre flere ganger! super gøy å kjøre tert og mellomlaks på 8#!!  ;D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...