Gå til innhold

Line anbefaling til Kabuto 7643


Anbefalte innlegg

Nydelig stang! Jeg har brukt et Wulff Long Belly #4 på min Scott F754, og syns at det er et godt snøre til tørrfluefiske. Lang klump gir god kontroll i lufta og bedre mending på kast over 10-12 meter.

Er ikke like godt på å vende over fortyngede nymfer og streamere, men det er kanskje ikke bruksområdet for stanga uansett.

Endret av Morten_F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt og prøvd flere glassfiberraier, fikk den første på 90 tallet engang. En blå Sølvkroken 8' klasse 6/7, makan til slarskeraie skal man lete lenge etter :P

 

Akkurat nå har jeg redusert arsenalet betraktelig og sitter igjen med den beste glassfiber'n jeg har prøvd noen gang; en 835-3 fra mesterbyggeren Larry Kenney, samt en gul 837-3 fra Mike McFarland. På Larry'n, og alle andre stengene mine forøvrig, brukte jeg konsekvent 3 snører: SA Mastery Trout WF og DT, Wulff Long Belly og helgrønn GL Highwater. Har også prøvd andre liner som GL Presentation, SA GPX, Barrio, Rio LT Trout o.l, men ingen kan matche hva jeg får med de 3 favorittlinene mine. Har til gode å prøve 406 enda, men har hørt mye godt om de, så den tid kommer når dollaren har sunket litt

 

Siden du allerede har sett deg ut Wulff TT, ville jeg også ha testet ut Wulff LB som er bedre i mine øyne. TT er ei veldig lett line, ihvertfall av de jeg har prøvd, har alltid brukt en klasse over stanga på de. Ser at Wulff har lansert TT+ som skal være "en halv klasse" tyngre, men det sier egentlig lite imo. Ville definitivt også ha prøvd ei DT line, er veldig praktisk på glass synes jeg. GL Highwater er kun "god" i helgrønn versjon, de andre blir for tunge, spesielt på glass

 

Lykke til med testingen, håper du ikke går deg blind i linejungelen (been there, done that..). Ser ut som du har fått et realt smykke av ei stang der  <<l

 

 

PS: om noen synes stanga på bildet er veldig lik Scott stanga som er nevnt ovenfor, så er Larry Kenney en av de som var med og starte opp Scott og en av hovedmennene bak bl.a Scott F-serien. Han lagde også flere G-modeller

post-6244-0-13454900-1456493467_thumb.jpg

Endret av Raymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig snelle som jeg betalte et par dollar for på Ebay, Martin Classic 4/5, bygd på 80 tallet engang. Kom ny i uåpnet eske. Helt grei sak med klikk brems og grom lyd, lite som kan gå feil med slik mekanikk. Var litt slarke mellom spole og hus, men det kan lett fikses med en selvlagd tynn skive av plast som man setter på spindelen. Blir byttet ut med en vintage Hardy Lightweight når valutaen blir mere vennlig, da blir den degradert til reserve

Endret av Raymond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for gode svar her folkens!

Ja det var derfor jeg skal teste tt I både 4 og 5. Sa trout wf4 har jeg liggende. Så det må jeg jo absolutt få surra på ei snelle og prøve ☺

Nydelig stang der Raymond! Morro med glass!

 

Stangen dere ser der er faktisk min, jeg kjøpte den av Raymond for snart to år siden.

Nydelig fin stang, jeg bruker en Bario Smallstream på denne med en Ross LT1 i svart med kobber.

Skal se om jeg skal bruke en av mine Ari 't Hart sneller (de er ny så jeg er litt skeptisk)...

 

TL Peter

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...